Číňané jsou nejlepší turisté na světě. Nejvíc nakupují | E15.cz

Číňané jsou nejlepší turisté na světě. Nejvíc nakupují

Turisté - ilustrační foto
Turisté - ilustrační foto
• 
ZDROJ: Martin Pinkas, Euro

Miroslav Tryner

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Číňané stále zůstávají nejhodnotnějšími globe shoppers. To je označení pro turisty, kteří kombinují cestování s nákupy. Thajsko, nováček v žebříčku top ten z loňského roku, zaznamenalo největší nárůst v celkových výdajích.

Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu The Top Ten Globe Shopper Nations Review, společnosti Global Blue, která sleduje mezinárodní trendy v nakupování.

V roce 2013 zvýšili turisté z deseti největších globe shopper národů světa výdaje za nákupy zboží uskutečněné se společností Global Blue o osm procent. Na všech těchto deset zemí dohromady připadly téměř dvě třetiny transakcí.

Nejvíce utrácejícím národem byli v roce 2013 s 27procentním podílem Číňané. Rusové uzavřeli více transakcí než Číňané. Vzhledem k tomu, že většinou více nakupují módu a oblečení, což je segment, který je obecně levnější než hodinky a šperky - populární kategorie pro Číňany, je ale jejich celkový objem výdajů obecně menší.

Thajský tygr

Nárůst nákupů Thajců v roce 2013 je pozoruhodný. Thajská ekonomika ve skutečnosti pokračuje v trendu, který předčil všechna očekávání - a to i očekávání vlastní vlády.

Zejména Velká Británie byla loni svědkem masivního každoročního nárůstu nákupů tax free o 39 procent ze strany thajských občanů. Na Velkou Británii nyní připadá čtvrtina celkových výdajů Thajců nakupujících v zahraničí.

Mezi nové hráče, kteří nejvíce utrácejí a jejichž nakupovací návyky a preference jsou zkoumány ve zmíněné zprávě, patří turisté ze Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů a Hongkongu, z nichž se všichni ocitli na seznamu „top ten“ poprvé.

„Pokud má uplynulé desetiletí o něčem vypovídat, budou částky, které lidé utratí, i nadále vzrůstat, i když pomalejším tempem než v posledních několika letech. Není to ovšem pouze o Číňanech. Globální nakupování se stává stále více důležité na celém světě, a do žebříčku top ten se dostávají nové země, které musí prodejci luxusního zboží sledovat,“ okomentoval studii generální ředitel Global Blue David Baxby.

Desítka národů, která nejvíce globálně nakupuje

Pořadínárodmeziroční nárůst v %
1.Čína20
2.Rusko13
3.Indonésie10
4.USA7
5.Japonsko-31
6.Thajsko23
7.Malajsie10
8.Saudská Arábie11
9.SAE15
10.Hongkong11

Zdroj: Global Blue

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.