CK Dolce vita zkrachovala, v Tunisku má 100 klientů

Dovolená na zaplněné pláži u moře.

Dovolená na zaplněné pláži u moře. Zdroj: ctk

Pražská cestovní kancelář Dolce Vita je v platební neschopnosti a vyhlásila úpadek. Zhruba 100 českých klientů má v Tunisku. Dalších 200 lidí si u ní zakoupilo zájezd, ale už na něj neodcestuje. Oznámil to viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. V Česku je to letos šestá cestovní kancelář, která zkrachovala.

„Podle sdělení zástupců CK je o všechny klienty v zahraničí postaráno, mají zaplacené ubytování po celou dobu pobytu a také uhrazené letenky zpět do České republiky. Do pátku tohoto týdne by se měli vrátit zpět všichni klienti nacházející se v zahraničí,“ uvedl Okamura.

CK již minulý týden postupně stahovala veškerou nabídku zájezdů, a to do Tuniska a Egypta, na které se specializovala. Dále nabízela zájezdy do Řecka a Turecka. CK nebyla schopna zajistit realizaci nadcházejících zájezdů s odletem od dnešního dne.

Majitelem cestovní kanceláře je podle jejích zástupců Kamal Jabeur, který v minulosti šéfoval moravské pobočce cestovní kanceláře Sunny Days, jež v roce 2009 řešila problém s návratem českých turistů z ostrova Djerba. Jabeur ale ČTK řekl, že majitelem není a že ve firmě působí jako člen představenstva. Sunny Days o rok později změnila svůj status na cestovní agenturu, o což se neúspěšně snažila také Dolce Vita. „Vedení kanceláře řešilo se svými právníky v posledních dnech přechod z činnosti CK na činnost cestovní agentury. To se však cestovní kanceláři nepodařilo,“ doplnil Okamura.

Úpadek cestovní kanceláře podle Jabeura zavinila souhra několik faktorů. „Naše hlavní destinace, tedy Tunisko, Džerba a Egypt, se potýkají s velkým nezájmem ze strany klientů v důsledku takzvaného arabského jara. Další naší destinací je Řecko, které se nachází ve finanční krizi. Nezanedbatelný je také vliv globální krize, která nechává lidi na celém světě v nejistotě,“ řekl Jabeur.

Dolce Vita se objemem zájezdů řadila spíše mezi menší cestovní kanceláře. Na trhu zájezdů působila krátce, vznikla v únoru 2010. Je pojištěna proti úpadku u České podnikatelské pojišťovny (ČPP). Pro nahlášení pojistné události se klienti mohou obracet na pojišťovnu na telefonním čísle +420 841 444 555 nebo na e-mailu info@cpp.cz.

Tuto možnost podle ředitelky marketingu ČPP Jolany Kolaříkové dosud využila zhruba desítka klientů. „Všem se individuálně věnujeme a sdělujeme instrukce k dalšímu postupu,“ řekla ČTK Kolaříková a dodala, že odpoledne vydá společnost oficiální tiskovou zprávu.

Letos se do problémů dostaly CK Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, CK Globaltour a CK BG Travel. Okamura upozornil na to, že ve všech případech se úpadky týkaly malých CK. Ve srovnání s celkovým počtem CK aktuálně působících na českém trhu jde pouze o necelé procento krachujících subjektů, dodal.