Kofola míří na slovinský trh, chce koupit výrobce minerálek Radenska

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Jan Hrouda, Euro

Česká společnost Kofola myslí svůj vstup na slovinský trh s nápoji vážně. Firma dnes potvrdila svoji účast v tendru na koupi tamní společnosti Radenska, která vyrábí stejnojmennou minerální vodu. Kofola tak chce posílit portfolio výrobků o minerálku a získat možnost expanze na Balkán. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.

Výrobce vody Radenska je vlastněn společností Pivovarna Laško, která je největším výrobcem nápojů v Slovinsku. Pivovarna Laško se rozhodla v rámci restrukturalizace prodat některá svá aktiva. V těchto dnech Kofola postoupila do užšího, druhého kola. Ukončení tendru se předpokládá do tří měsíců.

„Prostřednictvím akvizice slovinské značky Radenska máme ambici rozšířit naše působení v dalším evropském regionu a vstoupit aktivněji na balkánský trh,“ uvedl obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič.

Radenska je na Balkáně silná značka

Podle něj je minerální voda Radenska silná značka vody především v bývalých jihoslovanských regionech. „Její akvizicí bychom nejen rozšířili naše portfolio nápojů o minerálku, která nám dosud chybí, ale zároveň bychom získali další kvalitní lokální značku, kterou bychom dál rozvíjeli,“ dodal.

Kofola nyní působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Rusku. Minerální voda Radenska patří se svou 140letou historií k silným značkám na Balkáně. Vstupem do společnosti Radenska by Kofola získala i ochucené vody Oaza a Ora, společně s izotonickým nápojem Spirit.

Kofola již letos koupila síť Mangaloo, která provozuje 17 barů s čerstvými šťávami. Spolu s doposud provozovanou sítí fresh barů UGO se tak Kofola stala největším provozovatelem barů s čerstvými šťávami ve střední Evropě.