Kofola v pololetí zvýšila zisk o pětinu na 465 milionů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Martin Strachon / Wikimedia Commons

Skupině Kofola v pololetí vzrostl meziročně hrubý provozní zisk (EBITDA) o 21,8 procenta na 464,5 milionu korun. Tržby firmy se naopak mírně snížily, a to o dvě desetiny procenta na 4,1 miliardy korun. Výsledky Kofoly ovlivnily vysoké ceny surovin a silný tlak obchodních řetězců, dařilo se ale novým produktům.

Kofola uvedla, že nárůst zisku byl možný díky značným úsporám v rámci celé skupiny a novinkám, které uvedla na trh. Za posledních 12 měsíců se novinky uvedené na český a slovenský trh podílely na obratu sedmi procenty.

Z novinek u spotřebitelů nejvíce zabodovaly ovocné sirupy bez konzervantů Jupí Superhustý, Kojenecká voda Rajec, Kofola Bez cukru se stévií nebo ledové čaje Pickwick, uvedl marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák.

„Vzhledem k tomu, že čeští spotřebitelé již dokáží ocenit zdravější nápoje, otevřeme pro ně velmi brzy pod novou značkou zcela novou kategorii,“ dodal.

Skupina Kofola zaměstnává přes 2 tisíce lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. V roce 2011 přibyl do portfolia Kofoly energetický nápoj Semtex a Erektus. Letos nabídla nově Kojeneckou vodu Rajec.