Řetězec C&A se v Česku propadl do ztráty. Škodí mu slabá koruna

Meziroční pokles obchodní marže společnost připisuje mimo jiné oslabení kurzu koruny vůči euru. „V eurech je realizován nákup téměř veškerého prodávaného zboží. Oslabení koruny vůči euru mělo dopad i na růst provozních nákladů, kdy velká část nájmů a část služeb a spotřebního materiálu je fakturována v cizí měně,“ uvedla firma. C&A Moda také výrazně zvýšila výdaje na reklamu a propagaci.
Loni řetězec otevřel v Praze čtyřpodlažní obchodní dům na Václavském náměstí, letos novou pobočku v Kladně. „Cílem společnosti v dalších letech je přilákat další zákazníky, zvýšit obrat u srovnatelných poboček a stabilizovat vývoj hospodářského výsledku,“ uvedla firma.
C&A Moda patří mezi největší prodejce oděvů v ČR spolu se společnostmi Tesco Stores, New Yorker, Hennes & Mauritz, Takko a KiK. Firma v Česku provozuje 41 obchodů a zaměstnává 369 lidí. Mateřskou společností řetězce je švýcarský Cofra Holding AG (50,4 procenta), RFS Beteiligungsverwaltungsgesellschaft mbH má podíl na základním kapitálu 49,6 procenta.