Slevomat se chce více prosadit v zahraničí

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: slevomat.cz

Tuzemská skupina Slevomat provozující stejnojmenný nákupní portál zvažuje expanzi do dalších zemí střední a východní Evropy. Pokud se do podnikání v novém regionu skutečně pustí, udělá to firma pravděpodobně koupí lokálního hráče. serveru E15 to řekl zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.

Společnost Slevomat si pro letošek klade nemalé cíle. Chce navázat na loňský rok, kdy se Slevomatu podařilo výrazně růst v segmentu prodávaného zboží a módy. „Naším cílem je letos prodat zboží a značkovou módu v hodnotě přesahující jednu miliardu korun. Slevomat se v objemu obratu dostane mezi největších pět e-shopů na českém internetu,“ sdělil výkonný ředitel společnosti Peter Irikovský

„Rozhodnutí o další expanzi do zahraničí by mělo padnout do poloviny letošního roku,“ uvedl Čupr. Slevomat už nyní kromě Česka působí také na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku a v Pobaltí.

Celé skupině Slevomatu se v minulém roce podařilo zvýšit tržby o 57 procent na 2,4 miliardy korun. V České republice společnost rostla o 73 procent na 758 milionů. Konkrétní údaje o zisku firma nezveřejnila, za loňský rok ale má být v černých číslech. „V roce 2013 chceme dál růst, ale už tu bude asi i určitý tlak od akcionářů, aby rostl i zisk,“ poznamenal Tomáš Čupr. Firma chce atakovat pozici internetových obchodů typu Vivantis nebo CZC.cz.

Posílení tržní pozice si Slevomat slibuje také od vývoje nových platebních technologií, a to díky spolupráci se společností MasterCard. Společnost chystá rovněž rozvoj cíleného oslovování zákazníků na základě jejich chování na domovském portálu a na sociálních sítích. „V letošním roce budeme implementovat novou online platformu pro obchodní partnery, kteří budou moci zveřejňovat a řídit své slevové akce na Slevomatu,“ dodal Čupr k další chystané inovaci. Slevomat je největší slevový server v Česku.

Firma vlastní také dvojku na trhu Vykupto.cz. Čtvrtinový podíl má též v trojce tuzemského trhu hromadných slev, kterým je web Zapakatel.cz. V této firmě měl Slevomat ještě do loňského roku většinu, část podílu ale prodal. „Zapakatel nyní není příliš atraktivní, zvažujeme, co se zbývajícím podílem uděláme dál,“ poznamenal Čupr. Otázkou prý je, zda by se vůbec našel kupec.