Slevomat skupuje konkurenci a míří k ovládnutí trhu

Internet

Internet

Největší tuzemský hráč na trhu hromadných slev Slevomat.cz vstupuje do druhého největšího serveru Zapakatel.cz, v němž po čtyřměsíčním vyjednávání kupuje jednapadesátiprocentní podíl. Obě značky budou fungovat i nadále odděleně, spolupracovat budou například v marketingu. Uvedly to Hospodářské noviny. Hodnota transakce není známa.

Slevomat.cz má také 35procentní podíl ve Vykupto.cz. Servery spadající do „impéria“ Slevomatu tak budou mít v obratu nadpoloviční podíl na trhu. Podle zdrojů deníku není nákup podílu v Zapakatel.cz poslední.

Cílem Slevomatu je podle jeho zakladatele a šéfa Tomáše Čupra jeho prodej do rukou světového lídra v oboru hromadného nakupování Grouponu.

Transakce podle deníku také posílí pozici jablonecké internetové společnosti Miton. Firma je totiž spolumajitelem Slevomatu, ve kterém loni po pár dnech existence serveru koupila 49procentní podíl.

Miliardový byznys

Slevových serverů je na českém trhu asi 240, což je více než ve Spojených státech. Ze statistik agregátora slevových nabídek Skrz.cz vyplývá, že Češi už koupili u různých „slevomatů“ slevové kupony za 1,2 miliardy korun.

Vzor všech podobných serverů americký Groupon se chystá vstoupit na burzu, slibuje si tak získat až miliardu dolarů.