Sodexo našlo trh poukázek na firemní dárky

Dárkový poukaz Sodexo

Dárkový poukaz Sodexo Zdroj: Sodexo

Obchodní a marketingové týmy českých firem vynaloží ročně deset miliard korun na motivační a děkovací dárky pro obchodní partnery. Stamiliony jsou ale utraceny zbytečně, neboť dárky často neodpovídají vkusu příjemců a končí v koši či ve skladu. Vychází to z dat společnosti Sodexo, která se nyní pokusí na část tohoto trhu dosáhnout.

Sodexo začíná od října nabízet nové poukázky Bonus Pass v hodnotě od sta do tisíce korun, které bude možné využít na zhruba 15 tisících obchodních místech v Česku. „Využití je široké. Vycházeli jsme i z faktu, že motivací obchodních partnerů formou poukázek se nikdo intenzivně nevěnuje,“ řekl deníku E15 Tomáš Kopřiva, který se zároveň stal ředitelem nově založeného úseku Business Development společnosti Sodexo Benefity.

„V Česku jsme lídrem v zaměstnaneckých benefitech a stejné ambice máme i v tomto odvětví. Do pěti let bychom proto chtěli dosáhnout ročního obratu půl miliardy korun,“ dodal Kopřiva.

Při rozjezdu nového byznysu se firma inspirovala například v Polsku, kde se Sodexo věnují motivaci obchodních partnerů již osm let. Tamní zkušenosti přitom firmě při zvažování nového byznysu ukázaly, že trh s takovými poukázkami může být růstový.

Z deseti miliard, které firmy věnují jako motivaci či poděkování svým obchodním partnerům, podle výzkumu firmy zhruba sedm miliard připadá na rozpočty obchodních týmů. Zbylé tři miliardy jsou součástí rozpočtů marketingových týmů, a zahrnují tak i odměny pro zákazníky v rámci spotřebitelských soutěží a věrnostních programů.

„Problémem u dárků bývá často jejich nevhodnost. Dárky často končí v koši nebo se jako přítěž předávají dále, a tak jsme hledali řešení, které se trefí do vkusu každého,“ podotkl Kopřiva. Při designu nové poukázky vycházelo Sodexo vedle svých zkušeností i z průzkumu, podle kterého 93 procent obdarovávaných preferuje možnost volby a univerzální poukázku před hmotným dárkem.