Rekordní prodeje, které překonaly start předchozího modelu PlayStation 3 z podzimu 2006, přicházejí v tu nejvhodnější dobu pro generálního ředitele Sony Kazuo Hiraie. Čtvrtá generace herní konzole má být totiž středem nové obchodní strategie. V poslední době narůstá na vedení firmy tlak akcionářů, především poté, co za druhé čtvrtletí vykázala ztrátové hospodaření.
Sony tak získala slušný náskok před konkurenčním Microsoftem, který svou novou konzoli Xbox One začne prodávat koncem tohoto týdne. Japonský výrobce poslal PlayStation 4 do prodeje v Severní Americe s cenou 399 dolarů, o sto dolarů nižší, než za kolik se bude prodávat konkurenční Xbox One. Sony se tak snaží získat co největší podíl na tradičně silném předvánočním trhu.
„Prodeje PS4 předčily očekávání,“ uvedl Koki Širajši, analytik tokijské SMBC Nikko Securities.
Porovnání parametrů herních konzolí
Někteří uživatelé uvedli, že na novém PlayStationu 4 selhává indikátor napájení. Výrobce si drobné technické potíže některých uživatelů uvědomuje, jak v e-mailovém prohlášení uvedl tokijský mluvčí společnosti Satoši Fukuoka. Podle webu Sony jsou problémy s indikátorem napájení spojeny se samovolným vypínáním zařízení a chybějícím audio a video výstupem do televize. „Domníváme se, že to jsou jednotlivé případy, na které připadá velmi malý podíl všech prodaných konzolí,“ uvedl Fukuoka.
Sony ubezpečuje, že má dostatečné zásoby nové konzole odpovídající předvánoční poptávce. Do března chce prodat pět milionů kusů přístroje, který se v Evropě a Latinské Americe začne prodávat 29. listopadu.