„Přestože naše prodeje byly ovlivněny nepříznivým počasím v červenci a srpnu, podařilo se nám zvýšit objemy produkce i cenu na prodaný hektolitr. Věřím, že v porovnání s celkovým trhem piva v České republice jsme hospodařili lépe a naše celkové tržby z prodeje piva vzrostly o tři procenta na 860 milionů korun,“ řekl Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva.
Špatné letní počasí podle společnosti negativně ovlivnilo spotřebu. Někteří konkurenti snižovali své ceny, což Lobkowicz neudělal a místo toho nabídl nové výrobky a více se věnoval propagaci.
Prodej v zahraničí stoupl o téměř 10 procent
Dařilo se i prodeji piva na exportních trzích, kde za prvních devět měsíců letošního roku bylo dosaženo meziročního nárůstu tržeb o 9,6 procenta.
Všechny pivovary zaznamenaly nárůst vývozu, přičemž největší nárůsty byly zaznamenány v Itálii, Rusku, Španělsku, Slovensku a částečně také v Číně, Anglii a Polsku. Vzrostl jak prodej klíčovým zákazníkům, zde především díky prodejům společnosti Lidl např. na Slovensko, či do Bulharska, tak i prodej u neklíčových zákazníků.
Sedm pivovarů Lobkowicz |
---|
Pivovary Lobkowicz Group, a.s. (PLG) je čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu a sestává ze sedmi regionálních pivovarů - Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora |
Nadpoloviční většinu akcií skupiny vlastní prostřednictvím firmy Palace Capital podnikatel Martin Burda. Zhruba čtvrtinovým vlastníkem je přes firmu Go solar finančník Gregorz Hóta. Přibližně pětinu akcií získali v rámci emise noví investoři. Předseda představenstva Zdeněk Radil má tři procenta, podnikatelka Eva Kropová jednu setinu procenta akcií. |
Vývoj akcií PLGLobkowicz, |