Všichni se budeme mít hůře, varuje kvůli inflaci Braverman z Heureky na E-commerce Summitu

Šéf Heureky Tomáš Braverman

Šéf Heureky Tomáš Braverman Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Jiří Fabián (TopMonks), Jakub Malý (Promogen)
Jakub Malý, Promogen
Jiří Fabián (TopMonks), Anastasia Kvasyuk (Ebay)
Martin Kačer, Etnetera
Lukáš Matějka, Lundegaard
110
Fotogalerie

Přední osobnosti světa e-commerce z Česka i ze světa představují nejnovější trendy, které aktuálně dominují této oblasti. E15 International E-commerce Summit, největší česká akce věnovaná e-commerce, probíhá v těchto dnech v prostorách Martinického paláce na Pražském hradě. Kompletní program najedete na webu akce, společně s živým vysíláním a platformou pro pokládání dotazů.

Hlavní stage

Důležité zprávy z dnešní akce E15 International E-commerce Summit

  • Za Amazon na E-commerce Summitu vystupuje David Cikánek ze společnosti Expanda, která pomáhá českým obchodníkům při vstupu na Amazon. „Na Amazonu jsme prodali už úplně vše, od naprostého mainstreamu, až po úplný bizár,“ řekl.
  • „Spoustu startupistů dělá chybu, že si berou peníze od prvního investora, který jim je dá. Ale už se nekoukají, co dalšího jim může ten investor dát, případně vzít,“ řekl na úvod diskuze mezi investory podnikatel Martin Rozhoň
  • „Na každém trhu jsme maximálně lokální, co se týče potravin, tak tahle strategie funguje. Třeba v Mnichově jsme si našli farmáře, co má pole s jahodami deset minut od našeho skladu. Je to ekologické, šetříte náklady a dodáváte čerstvé potraviny. Dokážeme doručit salát šest hodin od jeho sklizení,“ uvedl šéf českého Rohlíku Olin Novák.
  • Luděk Slouka z Mastercard představuje výzkum o platbách kartou v e-commerce a řeší trendy, které následuje svět e-commerce z pohledu platebních karet. „Lidi nebaví přepisování údajů z plastových karet. Zákazníci obecně oceňují jednoduchost, rychlost, úsporu času a bezpečnost a to očekávají i od samotných plateb," tvrdí.
  • Jan Laštůvka, zakladatel Lemonera, hovořil o tom, jak se Lemonero stalo českou jedničkou a představil aktuální výzkum, který provedl s e-commerce hráči. „Trh se ochlazuje,“ říká. Ve výzkumu více než polovina e-shopů sdělila, že je poptávka nižší a klesá spotřeba
  • V odpolední panelové diskuzi se sešli zástupci fintechu a tradičních finančních institucí. Na podiu diskutovali Jan Laštůvka z Lemonora, Marcin Misztal ze Stripu, Sharon Gai z Alibaby, Luděk Slouka z Mastercard a Anton Kitipov z Citibank

Další informace najdete v online přenosu níže, či v přímých přenosech z akce E15 International E-commerce Summit.

Vedlejší stage