Case Study: Jak si vedl brand Avon v SuperStar

Avon v SuperStar

Avon v SuperStar Zdroj: archiv

Pro společnost Avon byly divačky talentové soutěže ČeskoSlovenská Superstar důležitou cílovou skupinou s potenciálem k přímému online nákupu. Ve spolupráci s divizí Starlink z mediální agentury Starcom Mediavest Group proto vytvořil Avon komplexní komunikační koncept, který se podařilo do pořadu velmi zdařile zapracovat.

Sledovanost posledního ročníku talentové soutěže ČeskoSlovenská Superstar přesáhla průměr těch předchozích – v průměru pořad sledovalo každou neděli 550 000 žen 15+, přičemž u atraktivní věkové skupiny „ženy 14–24“ dosáhlo např. finále 55procentního podílu na celkové sledovanosti TV. Online microsite dosáhla během podzimu celkem 5,7 milionu page views, podíl reálných uživatelů přistupujících na obsah z mobilního zařízení tvořil 42 procent.

Záběry z líčení soutěžících poskytly nenásilné začlenění značky do pořadu a spolu s komentáři soutěžících i atraktivní reportáže do medailonků. Řada tzv. hvězdných looků, které pro finalistky připravil oficiální vizážista, byla hlavním předmětem videoobsahu a tutorialů na speciální záložce webu Superstar, webu Avonu i na sociálních sítích. Engagement generovala i série fotografií celé finálové dívčí sestavy „před a po“.

„Rozhodli jsme se komunikaci postavit na osobě Pavla Bauera, oficiálního vizážisty Avonu a v tomto ročníku i image makera Superstar,“ zmiňuje Alena Pytlíčková, PR manažerka Avonu.

Kampaň AvonuKampaň Avonu | archiv

Agentura Starlink se nesoustředila jen na budování image značky u teenagerek, ale maximalizovala prodejní efekt rozpracováním televizního product placementu do online kanálů jak pořadu, tak Avonu jako takového. Paralelně ke každému kolu soutěže probíhala soutěž na webu o image proměnu a backstage vstup na finále, na facebookovém profilu českého Avonu měla velký úspěch i soutěž o vstupenky na jednotlivé přenosy. I bez využití klasického sponzoringu se tedy podařilo značku s pořadem silně propojit.

Pro prodejní výsledky bylo ale nejdůležitější napojení na produkty. Ke každému looku byla sestavena produktová nabídka, tzv. hvězdný set, který bylo možné nakoupit přes link z veškerého online obsahu.

„Naším cílem nebylo jen ukázat, jak líčení dokáže proměnit soutěžící a zvednout jim sebevědomí, ale od začátku jsme mysleli na nově získané uživatelky webu a realizované konverze na nákup. Bez nasazení marketingového týmu klienta a flexibility týmu Novy by komunikace takové výsledky nepřinesla,“ řekla Jana Mašínová, business director StarLinku.

Online aktivity přivedly téměř 120 000 unikátních uživatelů a realizované prodeje v řádech statisíců. I přes nevyužití klasického sponzoringu ženy spontánně jmenovaly SuperStar jako jeden z pořadů, s nímž je značka Avon spojena.