Internetová reklama v prosinci znovu klesla

internet, ilustrační foto

internet, ilustrační foto

Inzerenti v závěru loňského roku opět snížili reklamní aktivitu na internetu. Ceníková hodnota internetové zobrazované reklamy, například bannerů, totiž v prosinci ve srovnání s listopadem klesla o 27,8 milionu korun na 383 milionů korun. V meziročním srovnání hodnota využitého reklamního prostoru loni v prosinci vzrostla o zhruba pět procent.

Výsledky vzešly z agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Statistiky za celý rok 2011 zatím nezveřejnila. Investice do internetové zobrazované reklamy loni podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové meziročně rostly pouze od ledna do března a poté už jen v září a prosinci. V ostatních měsících loňského roku vykázaly pokles. Zadavatelé podle Hrubešové totiž kvůli hospodářské krizi šetří a zároveň peníze zřejmě investují do jiných typů médií či jiných druhů internetové reklamy.

První místo na prosincovém žebříčku zadavatelů obsadil internetový obchod Internet Mall, který v prosinci využil internetový reklamní prostor v hodnotě 12,6 milionu korun. Na druhém místě byl portál Aukro.cz s 10,9 milionu Kč a třetí mobilní operátor Vodafone s 10,7 milionu korun. Společnost Tchibo, která předchozí tři měsíce držela prvenství, se v prosinci s reklamním prostorem v hodnotě necelých devíti milionů korun posunula až na šesté místo.

Největší částku v ceníkových cenách v prosinci opět inkasoval portál Seznam.cz, na který připadl reklamní prostor v hodnotě 167 milionů korun. Druhé místo patřilo společnosti Mafra se 65 miliony korun, třetí byla společnost Centrum Holdings se 46 miliony Kč. Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny, protože nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.