Internetová reklama v září rekordně posílila

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Dominik Bachurek, Mlada fronta E15

Letní propad v oblasti internetové display reklamy ukončilo září, kdy zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 568 milionů korun, což je téměř o polovinu více než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje poskytl projekt AdMonitoring.

Z monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v září využili zadavatelé o poznání větší prostor nejen v meziměsíčním (nárůst o 45 %), ale i v meziročním srovnání. Oproti stejnému měsíci v roce 2012 vzrostla ceníková hodnota využitého prostoru o 23 %. Největším zadavatelem reklamy se znovu stal internetový obchodník Internet Mall, který v září využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 30 milionů korun. Na druhém místě skončila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18,2 milionů korun a třetí byl obchodník Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 11,8 milionů korun.

Největšího měziměsíčního nárůstu dosáhly Economia (414 %), AdActive.cz (197 %) a Impression Media (110 %).

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch, realizátor českého peoplemetrového projektu.