Poskytovatelé hypoték zvýšili reklamní aktivitu

Hypotéku splácí přibližně pětina české populace

Hypotéku splácí přibližně pětina české populace Zdroj: archiv

Filip Votava , Strategie
Ceníková hodnota reklamního prostoru v kategorii hypoték vzrostla oproti loňskému roku o 29 procent. Hlavní vliv na změnu měla televize s téměř dvojnásobeným nárůstem. Průzkum na téma hypoték provedla agentura Nielsen Admosphere.

Podle aktuálních dat monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere se v prvním pololetí v kategorii hypotéky a úvěry na bydlení zvýšila ceníková hodnota reklamního prostoru z téměř 216 na 279 milionů. Hlavní vliv na změnu měla televize, která meziročně zaznamenala téměř dvojnásobný nárůst.

Investice do reklamního času v televizi v daném segmentu vzrostla z loňských 112 milionů za první pololetí na 209,5 milionů v prvním pololetí roku 2015. Jedním z hlavních tvůrců nárůstu hrubých investic do televize je Wüstenrot (hypoteční banka popř. stavební spořitelna), která loni v prvním pololetí v televizi neinzerovala a letos své hrubé reklamní investice do televize navýšila na 70 milionů. Nárůst podpořila i Modrá pyramida, která loni též v TV neinzerovala, a letos do TV alokovala přes 13 milionů v ceníkových cenách.

V žebříčku zadavatelů s nejvyššími investicemi stejně jako loni najdeme tradiční poskytovatele hypoték a úvěrů na bydlení jako je Česká spořitelna (resp. Stavební spořitelna České spořitelny), Komerční banka, ČMSS, Raiffeisen (ať už banka či stavební spořitelna) a Hypoteční banka.

Významný propad hrubých reklamních investic oproti televizi zaznamenaly mediatypy tisk a rádia.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru vybraných 12 zadavatelů za první pololetí roku 2015Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru vybraných 12 zadavatelů za první pololetí roku 2015 | archiv