Roj televizních stanic

Generální ředitel FTV Prima Marek Singer

Generální ředitel FTV Prima Marek Singer Zdroj: Repro Strategie

Jako houby po dešti – tak rostly v letošním roce nové televizní stanice. Portfolio svého vysílání výrazně rozšířily zejména TV Prima a TV Barrandov.

Televizní konkurence číhá na každém rohu a na své si letos přicházejí hlavně filmoví nadšenci. Nova Cinema se bude muset více otáčet, protože Barrandov spustil v dubnu Kino Barrandov, Prima vklouzla do klání na konci listopadu se stanicí Prima Max, kterou prezentuje jako filmový kanál pro střední a mladou generaci. Volně šířená, tedy neplacená, stanice stojí zejména na amerických filmech a seriálech, ke slovu přijdou i slovenské detektivky.

„Snažíme se navýšit podíl sledovanosti a z historie víme, že nové kanály nám vždycky šly,“ nechal se slyšet v médiích Marek Singer (na horním snímku), generální ředitel FTV Prima.

Druhou primáckou novinkou je zábavní kanál Prima Comedy Central spuštěný v polovině prosince. Ten vzniká ve spolupráci s americkým koncernem Viacom International Media Networks (VIMN). Strategie a program budou v režii mediálního gigantu Viacom, kterému patří například i MTV, VH1 či dětský Nickelodeon. Prima Comedy Central bude u nás tak trochu unikátní – za většinu kanálů Viacomu se po světě běžně platí.

Díky propojení s Primou expanduje kanál Comedy Central do Česka, kde již vysílá sesterský kanál Comedy Central Extra jako placený program. „Nový komediální kanál nabídne náš nejlepší prémiový obsah širokému publiku v České republice. Nezbytnou podporou pro Viacom Comedy Central je zapůjčení značky Prima pro nový kanál a také prodej reklamy společně se stanicemi Prima Group,“ uvedl Bartosz Witak, generální manažer společnosti Viacom International Media Networks CEE & Israel.

Prima Comedy Central bude vysílat volně v celoplošném multiplexu 4 provozovatele Digital Broadcasting. Stane se konkurencí stanic skupiny Nova, jako je TV Fanda, TV Smíchov a Telka.

Kdo vezme za srdce?

Novinky přinesl letošní rok rovněž hudebním fandům, zejména těm, kteří mají rádi lidovou hudbu, dechovku či country. Po několika letech skončil v tomto žánru „monopol“ stanice TV Šlágr, jejíž úspěch inspiroval televizní skupinu Barrandov. Ta od září spustila novou stanici Barrandov Muzika, kde dle vyjádření společnosti hraje „hudba, která vezme za srdce“. Přináší českou a slovenskou hudební produkci napříč jednotlivými hudebními styly, v průběhu celodenního vysílání zní dechovka, country nebo šlágrová muzika.

V roce 2015 začalo v Česku vysílat několik tematických televizních kanálů.V roce 2015 začalo v Česku vysílat několik tematických televizních kanálů. | Repro Strategie (Hynek Glos)V roce 2015 začalo v Česku vysílat několik tematických televizních kanálů.

Jejím provozovatelem je společnost Barrandov Muzika, kterou vlastní majitel televize Barrandov, vydavatelství Empresa Media a mediální agentury Médea Jaromír Soukup (který drží podíl 51 procent) a producent Peter Ňuňéz (má 49 procent). Šíření signálu zajišťují České Radiokomunikace v regionální síti 8, zároveň je součástí nabídky kabelové televize UPC, digitálního a satelitního vysílání Skylink a O2.

Barrandov spustil vůbec všechny své tematické stanice právě v letošním roce. Po filmovém kanálu Kino Barrandov přišel ještě dětský a dokumentární program Barrandov Plus.

Letos nepřišli zkrátka ani sportovní fandové, které obdarovala Nova. Svoji novou, avšak placenou, stanici Nova Sport 2 zaměřila na sporty, které jsou oblíbené v zahraničí, ale u nás zatím nejsou příliš populární. Jedná se například o světovou basketbalovou ligu, ragby nebo turnaje v šipkách. Na sport vsadila i O2, která od srpna vysílá stanici O2 Sport.

Vše pro mazlíčky

Sázka na úzkou specializaci je u všech televizí samozřejmě účelová. Jejich cílem je přilákat do televizních kanálů více reklamy. Na českém trhu tak přibývají i stanice zaměřené na životní styl. Například k TV Paprika se letos přidala TV Mňam, kterou provozuje firma CE Media. Původně se jednalo o stanici zaměřenou čistě na vaření, postupně se rozšiřuje i o další lifestylové pořady. Od podzimu vyrukovala CE Media s další stanicí, tentokrát zaměřenou na domácí mazlíčky. Mňau TV cílí primárně na ženy a děti. Šířena je prostřednictvím celoplošné digitální sítě 4 firmy Digital Broadcasting se zásahem 95 procent obyvatel. Do ní v červenci přešla také její starší sestra Mňam TV.