Scanner: Čínské peklo

Fan Ping Ping

Fan Ping Ping Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Dáma s pseudonymem Fan Ping-ping není šéfkou klubu příznivců stolního tenisu, nýbrž, alespoň podle časopisu Forbes, nejvýznamnější čínskou celebritou posledních tří let (pokud svolíme k tomu, aby se slova "významný" a "celebrita" objevila v jedné větě). Populární třiatřicetiletá herečka umí podojit showbyznys jako málokdo.

Když minulý týden oznámila Fan Ping-ping své zasnoubení, učinila tak zveřejněním společné fotografie se svým vyvoleným. Na první pohled o nic nejde, ale: Fan poslala fotku na Weibo, čínskou obdobu Twitteru, přes svůj telefon Moto X od firmy Lenovo (což je na stránkách Weibo vidět). Jako naschvál zrovna den předtím zveřejnila tatáž firma, že s Fan uzavřela smlouvu o reklamní spolupráci.

Celebrita po čínskuCelebrita po čínsku | archiv

To není všechno: herečka má na sobě paruku od firmy Rebecca, jež fotku „retweetovala“ s linkem na své stránky, zatímco kosmetická fitma L'Oréal nechala fanoušky online hádat, který ze dvou jejích typů rtěnky obstaral její nalíčení na fotce.

Při 1,6 milionu sdílení a 6,6 milionu „lajků“ je to zabití tří reklamních much jedinou ranou. Zapomeňte na Tchien-an-men, Tibet a cenzuru – tohle je skutečné peklo čínské nadvlády, soudí Scanner.