Šéf mýtného zpoplatnění Krumphanzl na ministerstvu dopravy dal výpověď

Ministerstvo dopravy přišlo o dalšího klíčového člověka pro přípravu tendru na výběr mýtného. Výpověď podal vedoucí oddělení telematiky a zpoplatnění silniční sítě Václav Krumphanzl. Důvodem odchodu byly kromě obtížně zvladatelného množství agendy i neshody s vedoucím mýtného expertního týmu Janem Chovancem, řekl Krumphanzl.

Ministerský expertní tým k mýtu v červenci opustil i bývalý ředitel odboru silniční dopravy Milan Dont, kterého krátce před začátkem platnosti zákona o státní službě odvolal ministr dopravy Dan Ťok. Náhradu za něj ministerstvo dopravy zatím nenašlo, a odbor tak dočasně řídí vedoucí oddělení silničního správního úřadu Ján Skovajsa.

Odchod Krumphanzla odmítlo ministerstvo dopravy komentovat. Úřad nyní pracuje na vytvoření harmonogramu dalších prací na zakázce na provoz mýtného systému po roce 2016, kdy končí aktuální smlouva se společností Kapsch.

Postup do poloviny října na vládu

Rozvrh postupných kroků od dojednání součinnosti s Kapschem při předávání systému budoucímu provozovateli po vypsání výběrového řízení má ministerstvo do poloviny října představit na jednání vlády a ještě před tím jej musí schválit mýtný řídicí výbor.

Žádost o ukončení služebního poměru Krumphanzla musí nyní do 60 dnů vyřídit státní tajemník ministerstva dopravy Tomáš Čoček.

Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu Kapsch. Celkem je v systému zaregistrováno zhruba 830 tisíc kamionových palubních jednotek.

Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, k červenci šlo o částku převyšující 63,5 miliardy korun. Z toho stát firmě Kapsch a jejím subdodavatelům za služby a vybudování systému zaplatil 16,3 miliardy korun bez DPH.