Sexistické prasátečko letos získaly kampaně ČSSD a TOP 09
Anticeny se letos udělují pošesté. Zlínští sociální demokraté použili v nedávné volební kampani reklamu zobrazující ženský klín překrytý rukou a nápisem: „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci…“.
Havířovská TOP 09 dala v kampani na svůj plakát slogan „Vždy na pravém místě“, a to formou razítka umístněného na ženský zadek v tangách. Celkem poslali lidé v letošní ročníku 11 000 hlasů.
Poutač TOP09 v soutěži Sexistické prasátečko |
Stereotypy v jazyce i obrazu
„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože to ztěžuje vstup žen do politiky,“ uvedla psycholožka Irena Smetáčková z Karlovy univerzity v Praze. Letos se v anketě volilo ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno.
SEXÁTORKA: O směřování naší země bude rozhodovat to, zda lidé (a zejména muži) preferují prsatější či blonďatější svlečny |
V první kategorii získala u veřejnosti pomyslnou zlatou medaili reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii vyhrála zlínská ČSSD, která je s 638 hlasy zároveň absolutním vítězem letošního ročníku.
Odborná porota má za nejvíce sexistickou reklamu TOP 09. Tvůrce sexistických reklam, které podle odborníků do marketingu nepatří, oceňují pořadatelé diplomem a také manuál Jak na sexistickou reklamu, jenž nedávno vydalo hnutí Nesehnutí.