Sexistické reklamy si rozebraly Prasátečka

reklama, ilustrační foto

reklama, ilustrační foto

Anticeny Sexistické prasátečko udělované za necitlivé zobrazení ženy nebo muže v reklamě letos získaly reklamy například Komerční banky, firmy Avos nebo brněnského pivního šenku Čtyři růže. Soutěž sexistických reklam organizuje hnutí Nesehnutí, které klání sexistických reklam letos pořádalo už potřetí. Letos bylo nominováno rekordních 91 reklam, do soutěže pro veřejnost pořádané na internetu přišlo přes 10 tisíc hlasů.

„Chtěli jsme zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejde vždy o nahé ženské tělo, projevy sexismu jsou různorodé, proto jsme letos hlasování rozdělili do tří kategorií,“ uvedla Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Záměrem soutěže podle ní není firmy odsoudit, ale upozornit na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet. Mnoho společností si to podle aktivistů vůbec neuvědomuje.

V kategorii Ženy jako objekty letos suverénně zvítězila reklama Komerční banky na studentské konto G2. Banka se zájemce snažila přilákat mottem Užij si první bankovní styk. Reklama dostala 1119 hlasů. V kategorii Ženy jako části těla vyhrála firma Avos. Reklama s mottem Postavíme vám ho a s obrázkem ženy s velkým poprsím získala 1575 hlasů.

Prasátečkem oceněný spot Komerční banky na studetnské konto

V kategorii Další projevy sexismu, která zahrnuje stereotypní zobrazení rolí mužů a žen ve společnosti nebo sexistické reklamy zobrazující muže, na prvním místě opět skončila reklama Komerční banky Užij si první bankovní styk. Dostala 789 hlasů.

Ceny udílela i odborná porota. Za nejvíce sexistickou označila reklamu brněnského pivního šenku Čtyři růže s mottem „Milé dívky a ženy, máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí“. Těsně v závěsu za ní skončila reklama Budějovického budvaru na pivo Pardál. Třetí místo porota přiřkla reklamě firmy Q8 na lešení.

reklamareklamaReklama lešenářské firmy Q8