Sexistické reklamy si rozebraly Prasátečka

„Chtěli jsme zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejde vždy o nahé ženské tělo, projevy sexismu jsou různorodé, proto jsme letos hlasování rozdělili do tří kategorií,“ uvedla Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Záměrem soutěže podle ní není firmy odsoudit, ale upozornit na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet. Mnoho společností si to podle aktivistů vůbec neuvědomuje.
V kategorii Ženy jako objekty letos suverénně zvítězila reklama Komerční banky na studentské konto G2. Banka se zájemce snažila přilákat mottem Užij si první bankovní styk. Reklama dostala 1119 hlasů. V kategorii Ženy jako části těla vyhrála firma Avos. Reklama s mottem Postavíme vám ho a s obrázkem ženy s velkým poprsím získala 1575 hlasů.
Prasátečkem oceněný spot Komerční banky na studetnské konto
V kategorii Další projevy sexismu, která zahrnuje stereotypní zobrazení rolí mužů a žen ve společnosti nebo sexistické reklamy zobrazující muže, na prvním místě opět skončila reklama Komerční banky Užij si první bankovní styk. Dostala 789 hlasů.
Ceny udílela i odborná porota. Za nejvíce sexistickou označila reklamu brněnského pivního šenku Čtyři růže s mottem „Milé dívky a ženy, máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí“. Těsně v závěsu za ní skončila reklama Budějovického budvaru na pivo Pardál. Třetí místo porota přiřkla reklamě firmy Q8 na lešení.