STEM/MARK: K čemu je známá tvář v reklamě?

Gabriela Soukalová

Gabriela Soukalová

Většina české internetové populace se domnívá, že známá tvář, která účinkuje v reklamě, napomáhá prodeji daného výrobku. Myslí si to 82 procent uživatelů, ženy dokonce v 86 procentech.

Pokud se ale ptáme na osobní zkušenost (která osobnost z reklamy skutečně nalákala na prodej), deklaruje většina dotázaných, že toto nákupní chování se jich netýká (51 procent – častěji muži a lidé nad 45 let) nebo si takovou situaci nevybavují (20 procent).

Necelá třetina respondentů (29 procent) přiznává, že ji známá tvář v reklamě natolik upoutala, že již zakoupila nebo se chystá zakoupit propagovaný produkt. Nejčastěji se jedná o Danu Morávkovou a Activii a Vojtu Kotka s Lukášem Pavláskem, kteří účinkovali v reklamě na T-Mobile. Marek Vašut je spojován s víny z Lidlu a Prostenalem, Jitka Schneiderová opět s Activií, Jaromír Jágr s Vodňanským kuřetem a Sazkou, Kate Moss s dekorativní kosmetikou. Mezi další osobnosti známé z reklam patří i Saša Rašilov, George Clooney, Bolek Polívka, David Beckham a Pavel Zedníček.

A z jaké oblasti by měla být známá osobnost, aby nejlépe přesvědčila k nákupu propagovaného výrobku nebo služby? Průzkum ukázal, že lákají hlavně herci/herečky (oslovují častěji ženy) a sportovci (s vyšším dopadem na muže). Část respondentů nedokáže určit oblast působení – buď záleží na konkrétním produktu a na tom, kdo se k němu hodí, nebo je to naprosto jedno. Nejvyšší „poptávka“ je v české internetové populaci po Jaromíru Jágrovi, Lucii Bílé, Karlu Gottovi, ale i Miloši Zemanovi.

STEM/MARK: K čemu je známá tvář v reklamě?STEM/MARK: K čemu je známá tvář v reklamě? | Repro Strategie