Nabídku Kofoly musí podle její mluvčí Jarky Musilové schválit valná hromada Radensky, která se uskuteční 27. května. Vzhledem k majoritě tuzemské skupiny bude ovšem tento krok formalitou.
„Po schválení valnou hromadou budeme mít 100 procent,“ potvrdila pro E15.cz Musilová. Zároveň dodala, že zjednodušení vlastnické struktury umožní Kofole flexibilnější řízení slovinské společnosti.
Kofola koupila od pivovaru Laško tříčtvrtinový podíl v Radenské v prosinci 2014 a získala tak přístup na balkánský trh. Cena akvizice tehdy přesáhla 1,4 miliardy korun. Podíl pak postupně navýšila na současnou úroveň, celková investice se pohybuje kolem 1,8 miliardy.
Pepsi pro Chorvatsko
Radenska pod vedením české firmy úspěšně expanduje. Od ledna vyrábí pro chorvatský trh nápoje Pepsi, Mirinda a 7UP. V únoru také Kofola koupila od chorvatské společnosti Badel 1862 tři tradiční značky nealko nápojů Voćko, Nara a Inka a jejich produkce rovněž přesunula do Radensky.
Radenska se svojí 140letou historií patří mezi největší výrobce nápojů na Balkáně. Kromě minerální vody Radenska produkuje také tradiční slovinskou limonádu Ora nebo ochucené vody Oaza. Na slovinském trhu také již přes 20 let spolupracuje s PepsiCo.