Kofola se pije méně. Prodej klesl o dvě procenta

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Jan Hrouda, Euro

S menší chutí lidí na limonády se potýká Kofola. Za devět měsíců skupině poklesl prodej výrobků meziročně o dvě procenta ze 4,84 miliardy na 4,742 miliardy korun. Marže klesla o 10,4 procenta, z 1,7 miliardy na 1,5 miliardy korun. Provozní zisk (EBIT) Kofoly spadl dolů o 13,3 procenta a ukazatel EBITDA o osm procent. Krizi se firma snaží řešit i novinkami.

„Očekávali jsme o něco lepší výsledek. Důvodem zhoršení hospodářských ukazatelů je podle nás přetrvávající nelehká situace na nápojářském trhu. Každopádně, výsledek jsme se v uplynulém období snažili úspěšně vylepšovat intenzivnějším prodejem a logistickými i administrativními úsporami,“ uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras.

Velkým letošním úspěchem je podle Samarase fakt, že v Česku i na Slovensku klesá Kofola mírněji než celý trh a že se skupina stala v segmentu gastro na Slovensku číslem jedna.

Mateřská společnost skupiny Kofola v říjnu dokončila svoji první emisi dluhopisů na českém kapitálovém trhu v celkové hodnotě 330 milionů korun. Kromě toho uskutečňuje řadu inovací.

Těmi nejzásadnějšími jsou lahvičky s čerstvou zeleninovou šťávou Ugo ošetřené takzvanou paskalizací, jež je udrží čerstvé čtyři týdny při uchování všech živin, a hřejivé nápoje Natelo, které mají teplotu lidského těla.

Hospodářské ukazatele Kofoly po 3. čtvrtletí 2013 (v tis. Kč):
1. 1. 2013 - 30. 9. 2013 1. 1. 2012 - 30. 9. 2012 Změna 2013/2012 Změna 2013/2012 (%)
Prodej výrobků 4,741 707 4,840 256 -98 549 -2
Marže 1,520 366 1,697 683 -177 317 -10,4
Provozní zisk (EBIT) 298 628 344 537 -45 909 -13,3
EBITDA 623 561 677 933 -54 372 -8
Čistý zisk 157 567 222 963 -65 396 -29,3

Zdroj ČTK

Skupina Kofola zaměstnává přes 2200 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.