Kofola se pije méně. Prodej klesl o dvě procenta

„Očekávali jsme o něco lepší výsledek. Důvodem zhoršení hospodářských ukazatelů je podle nás přetrvávající nelehká situace na nápojářském trhu. Každopádně, výsledek jsme se v uplynulém období snažili úspěšně vylepšovat intenzivnějším prodejem a logistickými i administrativními úsporami,“ uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras.
Velkým letošním úspěchem je podle Samarase fakt, že v Česku i na Slovensku klesá Kofola mírněji než celý trh a že se skupina stala v segmentu gastro na Slovensku číslem jedna.
Mateřská společnost skupiny Kofola v říjnu dokončila svoji první emisi dluhopisů na českém kapitálovém trhu v celkové hodnotě 330 milionů korun. Kromě toho uskutečňuje řadu inovací.
Těmi nejzásadnějšími jsou lahvičky s čerstvou zeleninovou šťávou Ugo ošetřené takzvanou paskalizací, jež je udrží čerstvé čtyři týdny při uchování všech živin, a hřejivé nápoje Natelo, které mají teplotu lidského těla.
Hospodářské ukazatele Kofoly po 3. čtvrtletí 2013 (v tis. Kč): | ||||
---|---|---|---|---|
1. 1. 2013 - 30. 9. 2013 | 1. 1. 2012 - 30. 9. 2012 | Změna 2013/2012 | Změna 2013/2012 (%) | |
Prodej výrobků | 4,741 707 | 4,840 256 | -98 549 | -2 |
Marže | 1,520 366 | 1,697 683 | -177 317 | -10,4 |
Provozní zisk (EBIT) | 298 628 | 344 537 | -45 909 | -13,3 |
EBITDA | 623 561 | 677 933 | -54 372 | -8 |
Čistý zisk | 157 567 | 222 963 | -65 396 | -29,3 |
Zdroj ČTK
Skupina Kofola zaměstnává přes 2200 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.
Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.