„Dnešní spotřebitel vyžaduje produkty bez přidaných látek. Současné nejmodernější technologie umožňují zachovat trvanlivosti nápojů i bez konzervantů. Spuštění nové linky je naší odpovědí na tuto spotřebitelskou preferenci,“ řekl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Nová výrobní linka Kofoly je podle dostupných informací jedinou podobnou linkou v Evropě. Využívá technologii tzv. horkého rozlivu, takže umožňuje plnit PET láhve horkou tekutinou i s kousky ovoce. Mezi prvními sjede z této linky nový sirup Jupí s komerčním přídomkem „Superhustý“, který je jedním z klíčových produktů Kofoly. Firma vnímá rostoucí zájem o sirupy, za nímž vidí, mimo jiné, i agresivní kampaň vodárenských firem, které propagují pití kohoutkové vody na úkor vody balené.
Společnost Kofola patří do stejnojmenné skupiny se sídlem v Polsku. Té v prvním letošním pololetí vzrostly tržby o více než 22 procent na 4,3 miliardy korun. Provozní zisk (EBITDA) činil 380 milionů korun, což byl meziročně nárůst o šest milionů Kč. Skupina působí vedle Polska a Česka také v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v dubnu Kofola koupila předního tuzemského výrobce energetických nápojů, firmu Pinelli.
Skupina Kofola má kolem dvou tisíc zaměstnanců, z toho v česku jich pracuje asi 650. Ze sedmi výrobních závodů jsou dva v Česku, tři v Polsku a po jednom na Slovensku a v Rusku.