Kofola vzdala cenové války, přesto zvýšila tržby i zisk

Sirupy Jupí od Kofoly

Sirupy Jupí od Kofoly Zdroj: Kofola

Nápojářské skupina Kofola loni zvýšila obrat i zisk. Firmě se daří navzdory stoupajícím cenám surovin, rozhodla se totiž ukončit honbu za co nejnižší cenou. Tato strategie zatím funguje.

Tržby Kofoly stouply o 4,3 procenta na 6,157 miliardy korun. Provozní zisk (EBIT) stoupl o 8,5 procenta na 337,6 milionu korun, ukazatel EBITDA se zvýšil také o 8,5 procenta na 782,3 milionu.

Hospodaření Kofoly v posledních letech ovlivňují stále stejné faktory - zvyšující se cena pohonných hmot, polotovarů pro výrobu PET lahví, cukru, isoglukózy a ovocných koncentrátů, ale i velmi tvrdý konkurenční trh. Kofola očekává, že tyto nepříznivé vlivy budou trh s nápoji ovlivňovat i letos, uvedla mluvčí skupiny Jaroslava Musilová. Podle šéfa Kofoly Jannise Samarase pro skupinu každý rok tvrdší než ten předcházející. „My jsme se rozhodli, že namísto cenových válek půjdeme cestou kvalitních, zdravějších nápojů a hospodářské výsledky nám ukazují, že naši zákazníci to dokáží ocenit. Jsme také rozhodnuti nadále podporovat lokální dodavatele surovin, abychom podpořili místní ekonomiku,“ uvedl Samaras.

Obchodní ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko Marian Šefčovič uvedl, že jedním z úkolů, které skupinu letos čekají, je naučit Čechy a Slováky pít šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny. „Proto jsme v minulých dnech přišli s lahvičkami UGO s čerstvou šťávou, které ošetřujeme jen tzv. paskalizací. Ta uchová ve šťávě živiny a zachovává přirozenou barvu i chuť čerstvého ovoce a zeleniny,“ dodal Šefčovič.

Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku.