Kofole se vyplatila expanze, zisk loni stoupl o pětinu

Kofola

Kofola Zdroj: Kofola

Nápojářská skupině Kofola v loňském roce prudce zvýšila zisk. Podle skupiny stojí za hospodářským výsledkem vydařené počasí i aktivní vyhledávání příležitostí pro rozšiřování.

Tržby stouplymeziročně o 14,6 procenta z 6,28 miliardy na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta z 443 na 589 milionů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) stoupnul o 20,5 procenta z 915 milionů na 1,1 miliardy korun.

Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. Další zásadní změnou byla dohoda o distribuci nápojů značky Rauch. Kofole roste i síť barů UGO se zdravými nápoji, jichž má už přes 60 a jejichž tržby se oproti roku 2014 zvýšily o desítky procent.

Nahrálo počasí

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je rád za příznivé počasí, ale mnohem důležitější podle něj je to, že skupina i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů, dokáže růst. „Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích,“ uvedl Samaras.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.