Prodeje Renaultu mírně rostou, v Americe se ale značce nedaří

Renault Clio

Renault Clio Zdroj: Autorevue.cz

Francouzská automobilka Renault loni zvýšila prodej o 3,2 procenta na 2,7 milionu vozů. Firma loni těžila zejména z oživení evropského automobilového trhu a také ze silné poptávky po vozech rumunské divize Dacia. V Evropě zvýšil Renault prodej o 12,5 procenta na téměř 1,5 milionu vozů. Mimo Evropu se však odbyt snížil téměř o šest procent, mimo jiné kvůli výraznému poklesu poptávky na americkém kontinentu.

Renault podle agentury Reuters předpokládá, že světový automobilový trh v letošním roce vykáže dvouprocentní růst. Letošní tempo růstu samotného evropského trhu odhaduje automobilka na jedno až dvě procenta.

„Počítáme s nárůstem našeho celosvětového prodeje, posilováním pozic v Evropě a se zlepšujícím se postavením na hlavních rozvíjejících se trzích,“ uvedl šéf prodeje a marketingu Jérôme Stoll.

Renault: Očekáváme propad ruského trhu až o 25 procent

Automobilka nicméně předpověděla, že letos počítá s propadem ruského automobilového trhu o 20 až 25 procent. Loni prodej nových osobních aut a lehkých užitkových vozů v Rusku podle podnikatelského svazu AEB klesl o více než deset procent na 2,49 milionu vozů.

Renault je druhým největším výrobcem automobilů ve Francii. Větší domácí konkurent PSA Peugeot Citroën již minulý týden oznámil, že loni zvýšil celosvětový prodej o 4,3 procenta na 2,94 milionu vozů, zejména díky oživení poptávky v Evropě a expanzi na čínském trhu.