SABMiller přijal nabídku Japonců, prodá jim značky Peroni a Grolsch

Prodej značek je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters. Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.
Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard dolarů (381,2 miliardy korun) amerického výrobce lihovin Beam.
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson. Skupina SABMiller vlastní Plzeňský Prazdroj.