Volkswagen spojí nákladní značky MAN a Scania do nového holdingu

Nákladní automobil MAN

Nákladní automobil MAN Zdroj: E15 Richard Rames

Německý koncern Volkswagen vytvoří nový holding pro nákladní automobily, do kterého převede své značky MAN a Scania. Rozhodnutí je součástí dlouhodobého plánu firmy stát se největším výrobcem nákladních aut v Evropě. Volkswagen je teď evropskou jedničkou v produkci osobních aut. Vytvoření holdingu je prvním krokem k decentralizaci řízení celé skupiny.

Nový holding pro nákladní auta a autobusy Truck & Bus bude koordinovat strategii firmy v oblasti nákladních značek, včetně nákupu, vývoje a lidských zdrojů, uvedla společnost v prohlášení zveřejněném těsně před začátkem valné hromady. Ta bude zřejmě velmi napjatá, vzhledem k nečekanému odchodu Ferdinanda Piëcha z funkce předsedy dozorčí rady před deseti dny. Holding bude mít také vlastní dozorčí radu.

Volkswagen za posledních deset let vynaložil miliardy eur na zvýšení svého podílu ve švédské společnosti Scania a ve firmě MAN. Cílem bylo snížit náklady a zlepšit si postavení na trhu na úkor konkurenčních firem Daimler a Volvo.

Tucet značek
Koncern Volkswagen vlastní 12 automobilových značek. Patří do něj značky osobních aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní MAN a Scania, užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Decentralizace divize užitkových vozidel by mohla sloužit jako vzor pro jiné části skupiny. „Potřebujeme v koncernu jasné struktury, aby bylo možné jednat rychle a flexibilně v jednotlivých oblastech,“ prohlásil šéf odborů Volkswagenu Bernd Osterloh, který bude členem dozorčí rady nového holdingu. Spojení by podle něj mělo přinést užší propojení značek, kratší rozhodovací procesy a rychlejší postup při změnách.

Volkswagen převede do nového holdingu veškerý svůj podíl ve Scanii, která vlastní 75,28 procent hlasovacích práv ve společnosti MAN. Součástí holdingu má být podle agentury Reuters také divize dodávkových aut hlavní značky VW. Ředitelem holdingu pak bude Andreas Renschler.

Profil: Nepochopitelná chyba Ferdinanda Piëcha