Walt Disney zvýšil zisk, pomohla solidní návštěvnost jeho parků
Americká společnost Walt Disney, která je největší zábavní společností světa, v prvním čtvrtletí zvýšila zisk o 11 procent na 2,4 miliardy dolarů (58,8 miliardy korun). Pomohla solidní návštěvnost zábavních parků a nové hrané adaptace původního animovaného filmu Kráska a zvíře, uvedla v úterý firma. Akcionáři ale s obavami sledují vývoj v segmentu televizních sítí, zvláště sportovně zaměřené ESPN, který loni dohromady odpovídal za 40 procent příjmů společnosti.
Celkové příjmy firmě vzrostly o 2,8 procenta na 13,3 miliardy dolarů (přes 326 miliard korun), a zaostaly tak za odhadem analytiků agentury Thomson Reuters. Ti v průměru očekávali příjmy 13,5 miliardy dolarů. Podnik ztrácí předplatitele sítě ESPN, a tím pádem i příjmy z reklamy. Provozní zisk divize kabelové televize se snížil o téměř tři procenta na 1,79 miliardy dolarů. Akcie podniku na vývoj kolem ESPN reagovaly poklesem o více než dvě procenta.
Šéf společnosti Robert Iger řekl, že je s výsledky spokojen. Příjmy vlastního filmového studia ale meziročně klesly o jedno procento. Úspěch filmu Kráska a zvíře se totiž i přes vysokou návštěvnost nedokázal vyrovnat dřívějším kasovním trhákům jako bylo Město zvířat nebo sedmý díl série Star Wars: Síla se probouzí.
Optimistické odhady naopak podle Igera překonává návštěvnost nového zábavního parku Disney a odpočinkového centra v Šanghaji. To za svou ani ne roční existenci brzy přivítá desetimiliontého návštěvníka, poznamenal Iger.
Společnost Walt Disney provozuje několik filmových studií včetně Marvel a Pixar, zábavní parky, prodává hračky a nabízí také okružní plavby lodí.