ČT ušetří na třech programech 74 milionů

Česká televize

Česká televize Zdroj: profimedia.cz

Česká televize omezí kvůli sportu investice do výroby pořadů na většině svých kanálů. Utahování opasků čeká v letošním roce ČT1, ČT2 a ČT24, za jejichž pořady televize hodlá utratit 2,21 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 74,4 milionu korun. Nejvíce se úspory dotknou „Jedničky“, která bude muset oproti roku 2011 oželet přes 35 milionů korun nákladů (letos utratí přes 1,22 miliardy korun). Vyplývá to z detailních rozpočtů ČT, které má deník E15 k dispozici.

Vyšším rozpočtem oproti roku 2011 disponuje pouze sportovní kanál ČT4. Tomu objem výroby naroste o více než 44 milionů korun na 722 milionů korun. „Snížení výrobního úkolu na kanálech ČT1, ČT2 a ČT24 je způsobeno navýšením nákladů na vysílání třech významných sportovních událostí letošního roku, kterými jsou fotbalové Euro 2012, mistrovství světa v hokeji a letní olympijské hry v Londýně,“ vysvětluje mluvčí ČT Michaela Fričová.

Kdo se bude starat o peníze ČT? Čtěte zde:

Šetření a nové koncepty managementu ČT jsou na obrazovce znát již nyní. Na konci loňského roku skončily rozpačitě přijímané pořady Výletníci, Pokondr live nebo Kolo plné hvězd, za kterými stojí předchozí vedení ČT1 v čele s Radanem Dolejšem. Od nového roku se naopak prodloužily zpravodajské Události, začalo vysílání pořadu Živě na Jedničce, v úterý večer pak odstartoval cyklus Komici na jedničku.

Kromě poklesu výroby na třech programech se letos rovněž sníží objem investic o 120 milionů na 580 milionů korun. Celkový rozpočet České televize na rok 2012 je koncipován jako vyrovnaný ve výši 6,97 miliardy korun, o 230 milionů méně než loni. Výrobní úkol televize celkem naroste o 150 milionů na 2,3 miliardy korun.

Většina rozpočtu je kryta z fondu televizních poplatků, ze kterých management ČT bude čerpat 6,21 miliardy korun. Inkaso z koncesionářských poplatků přitom v letošním roce dosáhne 5,75 miliardy. Ředitel televize Petr Dvořák proto sáhne do rezerv pro 460 milionů korun. Z reklamy ČT počítá s příjmem ve výši 65 milionů korun (loni to bylo asi 320 milionů). Ze sponzoringu, teleshoppingu nebo barterových plnění hodlá ČT získat celkem 585 milionů korun, meziročně o 25 procent méně.