Čtvrtý kanál Primy - Zoom - startuje 1. února

Dvojka na tuzemském trhu komerčních televizí, FTV Prima, spustí svůj čtvrtý kanál Zoom 1. února. Zoom bude převážně dokumentární kanál, od počátku bude vysílat 18 hodin denně a nabízet bude snímky o katastrofách, historii, války, přírodě a dalších tématech.

Naladit jej bude možné v zemském digitálním vysílání v síti 3 Českých Radiokomunikací. Zároveň již dnes Prima spustí stejnojmenné webové stránky, na kterých budou články související s vysílanými dokumenty i dokumenty samotné.

„Spuštění Zoomu je součást naší dlouhobé strategie založené nejen na zvyšování podílu na trhu, ale i počtu kanálu tam, kde cítíme mezeru,“ uvedl programový ředitel Petr Vladyka. „Věříme, že Zoom bude atraktivní nejen pro naše nové diváky, ale i zadavatele reklamy. Kdybych měl definovat jednu cílovou skupinu, na kterou se budeme orientovat, i když je to složité, tak jsou to muži starší 35 let,“ dodal.

Hlavní stanice Primy, kterou je nyní Prima Family, začala vysílat vůbec jako první soukromá, tehdy ovšem jako regionální televize pod názvem Premiéra na podzim 1993, tedy několik měsíců před Novou. V roce 2009 přidala stanici určenou pro mladé diváky Cool a o dva roky později pak spíše dámskou Love.

Rozšiřováním programů se jí mimo jiné i daří stahovat náskok na tuzemskou jedničku, skupinu Nova. Loni si tak Prima při součtu podílů na sledovanosti přes celý den u lidé ve věkové kategorii 15-54, která je pro komerční stanice hlavní, meziročně polepšila o dva procentní body na 24,24 procenta. Naopak kanály Novy si podle měření ATO-Mediaresearch dohromady pohoršily o tři body na 33,84 procenta.

Nova ovšem také nelení - v minulosti spustila filmový kanál Cinema, v minulém roce pak stanici pro muže Fanda a komediální kanál Smíchov a nevylučuje ani to, že tyto kanály nebudou poslední.