Digitální média zachraňují Axel Springer, zisk firmy překonal odhady

Zisk Axel Springer překonal odhady

Zisk Axel Springer překonal odhady

Příjmy z digitálních publikací pomohly německému vydavateli Axel Springer k překvapivě dobrým výsledkům ve druhém čtvrtletí, které vyrovnaly slabší výsledky tištěných titulů.

Firma se podobně jako jiná vydavatelství a mediální skupiny přesouvá na internet a naopak se odvrací od novin, kde jí ubývají čtenáři a inzerenti.

Provozní zisk před zdaněním, úroky a odpisy bez započtení mimořádných položek ve druhém čtvrtletí klesl o 0,4 procent na 171,6 milionu eur (4,4 miliardy korun). Překonal odhady i těch největších optimistů, kteří počítali se ziskem 165 milionů eur (4,2 miliardy korun).

Digitální média se na tržbách skupiny teď podílejí zhruba ze 40 procent, na zisku EBITDA pak jejich podíl představuje 45 procent. Vydavatelství ale nadále předpokládá, že zisk EBITDA za celý rok klesne až o devět procent a tržby se zvýší o méně pět procent.

Vydavatelství také poprvé zveřejnilo údaje o vývoji digitálního předplatného Die Welt. List se v prosinci stal prvním celostátním deníkem v Německu, který spustil systém digitálního předplatného. Asi půl roku po spuštění má „v síti“ přes 47 tisíc předplatitelů. Na konci června to odpovídalo více než 20 procentům prodaných výtisků Weltu z více než 220 tisíc exemplářů za druhé čtvrtletí, uvedla firma.

Axel Springer působí i na českém trhu, kde vydává deník Blesk, Aha, Sport, časopisy Reflex, Svět motorů, Auto Tip a GEO. Provozuje internetové portály Blesk.cz, iSport.cz či Reflex.cz.