Spolumajitel Cyrrusu koupil Spark

Spolumajitel velké makléřské společnosti Cyrrus Martin Kozumplík pokračuje v budování menšího mediálního impéria. Po rozjetí hudebního časopisu Full Moon v roce 2010 nyní vstoupil do druhého hudebního periodika – rockového měsíčníku Spark. Ve vydavatelské společnosti Spark Rock má Kozumplíkova firma Kyeo shows 50 procent, druhá polovina patří dlouholetému šéfredaktorovi Sparku Karlovi Balčirákovi. Cena transakce nebyla oznámena, podle odhadu E15 se mohlo jednat řádově o stovky tisíc korun.

„Vydávání dvou časopisů oběma snižuje náklady a pro tým okolo Full Moonu jsou zkušenosti Sparku velmi přínosné. Spark měnit nehodláme, je to úspěšný časopis, takže budeme podporovat jeho koncepci,“ uvedl Kozumplík. Spark donedávna vydávala společnost One & One Company. Ta pokračuje ve výrobě hudebního magazínu Rock & Pop.

Prodaný náklad nechce spolumajitel Cyrrus u obou časopisů prozrazovat, podle informací E15 se Full Moonu prodá několik set kusů a Sparku okolo deseti tisíc kusů měsíčně. Reklamu oba časopisy prodávají vlastními silami.

Kozumplíkovy investice do časopisů jsou odvážným počinem vzhledem k tomu, že trh s hudebními magazíny dlouhodobě zažívá pokles. Kupříkladu v závěru roku 2010 přestal v tištěné podobě vycházet časopis Report a zanikl magazín Filter. Vydávání časopisu Rock Shock skončilo pro majitele, zpěváka Aleše Brichtu, ztrátou 3,5 milionu korun.
Třetím Kozumplíkovým mediálním projektem je hodnotící hudební portál a sociální síť Xplaylist.cz (ve společnosti X Moon Media), na kterém spolupracuje s Tomášem Prekem z vydavatelsví Redblack, společností X Production a inzertním portálem Midi.cz.

„Mediální skupinou bych to určitě nenazval, jedná se o tři odlišné projekty, které momentálně spojuje pouze nadšení a láska k hudbě. Dlouhodobá koncepce je taková, aby se moje hudební aktivity navzájem zaplatily. Tedy některé projekty vydělají a pomohou financovat menšinové, které vydělávat nikdy nebudou. Mým cílem není zisk,“ nastínil Kozumplík.