UPC snížila loni ztrátu o polovinu

televize

televize Zdroj: profimedia.cz

Největší kabelový operátor UPC ČR se i loni pohyboval v minusových číslech, když prodělal 136 milionů korun. V meziročním srovnání ztráta klesla na polovinu, když v roce 2010 firma prodělala 277 milionů. Kumulovaná ztráta za poslední čtyři roky se vyšplhala na 570 milionů. Vyplývá to z dokumentů UPC, které má deník E15 k dispozici. Firma se k číslům nechtěla vyjádřit.

Tržby za loňský rok činily 4,51 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 117 milionů. Česká UPC přitom loni pohltila firmu Sloane Park Property Trust, která se zaměřuje na velkoobchodní prodej internetové konektivity a provozuje rozsáhlou optickou síť. Rozdíl v tržbách oproti roku 2009 je dokonce 471 milionů korun.

Firmě se stále nedaří zastavit odliv televizních zákazníků. Zatímco v roce 2008 si televizi od UPC objednalo na 560 tisíc klientů, na konci roku 2011 to bylo již jen 503 tisíc zákazníků. Loňský pokles výnosů v oblasti televize tak činil přes 400 milionů korun na 1,99 miliardy.

Mateřská firma Liberty Global nemusí být záporným hospodařením UPC ČR znepokojena. Peníze z firmy získává díky rozsáhlému úvěru přes 7,6 miliardy (stav na konci roku 2011) poskytnutému české dceři přes nizozemskou firmu UPC Czech Holding. Roční úroky se pohybují nad 500 miliony korun.

Čtěte také:

ČTÚ zahájil s UPC řízení kvůli účtování nájemného za modemy

Česká UPC prodělává miliony, provozně je ale v zisku

Máte připojení od UPC? Nemusíte se dostat na řadu webů

UPC ČR poskytuje služby 1,34 milionu domácností. K jejím největším konkurentům patří další kabelový operátor Nej TV a zejména největší satelitní hráč, lucemburská firma M77, která v Česku provozuje satelitní platformy . Obě platformy dohromady disponují 1,6 milionu registrovaných karet.

ČTÚ řeší nájemné za modemy

Český telekomunikační úřad zahájil v červnu správní řízení s firmou UPC kvůli tomu, že prý neinformovala zákazníky o navýšení cen za pronájem modemů a set-top-boxů. Firmě hrozí postih až deset milionů korun. Vedení UPC tvrdí, že jde o rozdělení dosud placené částky na více položek, o kterém byli zákazníci s předstihem informováni. Části z nich se ale cena zvýšila.