Velkým distributorům DVD se loni dařilo

Ještě vyšší nárůst zaznamenal Magic Box: tomu výnosy z videodistribuce vyskočily ze 155 milionů v roce 2009 na loňských 190 milionů korun. Celkové tržby Bontonfilmu (majitel CME) dosáhly v roce 2010 skoro 1,3 miliardy korun, u Magic Boxu (vlastník AQS) to bylo 247 milionů korun. Vyplývá to z dokumentů obou společností, které má E15 k dispozici.
Na trhu DVD a Blu-ray se v loňském roce prohlubovaly nepříznivé trendy z předchozích let, které videodistributory nutí měnit dosavadní obchodní modely. Pokračoval úpadek videopůjčoven a kamenných obchodů, popularitu ztrácel příbalový prodej. Rovněž se snižovala průměrná cena novinek až na úroveň 99 až 199 korun.
„Došlo ke zjevnému nasycení až přesycení všech distribučních kanálů. V souladu s celkovým stavem ekonomiky, spotřebitelské nálady a vývojem technologií dochází v meziročním srovnání k dvoucifernému poklesu obratu běžných obchodníků,“ uvádí vedení Bontonfilmu.
I v těchto ztížených podmínkách distributoři dokážou najít cestu k realizaci zajímavých výnosů. Magic box nabízí speciální tematické edice, u kterých může nasadit vyšší cenovou hladinu. Bontonfilm se v roce 2010 zaměřil na posilování vztahů s velkými prodejními řetězci jako Tesco, Kaufland, Datart nebo Elektro World, a k prodeji standardních DVD v novinových kioscích. Nejúspěšnějším DVD Bontonfilmu se loni staly Ženy v pokušení režiséra Vejdělka, kterého se prodalo na 80 tisíc kusů. Maloobchodní tržby titulu se tak vyšplhaly na skoro 16 milionů korun. Magic Box zase u zákazníků bodoval s DVD Shrek: Zvonec a konec, Kuky se vrací (prodej přes deset tisíc kusů) a 2Bobule (rovněž přes deset tisíc).