Yahoo ztrácí další pozice na trhu s internetovou reklamou

Zatímco Yahoo loni za grafickou reklamu utržilo 1,35 miliardy dolarů, tržby Googlu dosáhly 1,71 miliardy a Facebook jej ještě o 20 milionů dolarů překonal. Za Yahoo následují již s větším odstupem Microsoft a AOL.
Jak napsal eMarketer, trh s grafickou reklamou zahrnující videa, sponzorované zprávy a bannery vzrostl o 25,2 procenta na 12,4 miliardy dolarů a jeho zvětšování bude dále pokračovat. Letos by měl dosáhnout obratu 15,39 miliardy dolarů a v následujících dvou letech každoročně přidá přibližně tři miliardy dolarů.
Největší skok příjmů z reklamy loni zaznamenal Facebook, jehož tržby vzrostly o více než 50 procent. Svou první pozici si prý udrží ještě letos, pak by ho ale měl překonat Google. Internetový gigant by díky reklamě v mobilních telefonech a na YouTube roce 2014 utrží 4,76 miliardy dolarů a ovládne 22 procent trhu, zatímco příjmy Facebooku z grafické reklamy budou o více než miliardu menší.
Příjmy z grafické internetové reklamy (v miliardách dolarů):
Firma | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
---|---|---|---|---|
1,73 | 2,58 | 3,29 | 3,75 | |
1,71 | 2,54 | 3,68 | 4,76 | |
Yahoo | 1,35 | 1,4 | 1,5 | 1,64 |
Microsoft | 0,56 | 0,67 | 0,8 | 0,96 |
AOL | 0,53 | 0,62 | 0,71 | 0,81 |
Celé odvětví | 12,4 | 15,39 | 18,57 | 21,91 |
Zdroj: eMarketer
Yahoo, které si ještě v roce 2008 na tomto trhu drželo 18,4 procenta, pod podle odhadu eMarketeru bude propadat stále hlouběji. Jeho podíl by se měl do roku 2014 zmenšit ze letošních 10,8 procenta na 7,5 procenta.