Kindle Fire se začne prodávat 15. listopadu a cena 199 dolarů je o 50 dolarů méně, než očekávali analytici. „Prodáme jich miliony,“ řekl dnes šéf Amazonu Jeff Bezos. Dodal, že tradicí jeho firmy je prodávat prémiové produkty za neprémiové ceny. Amazon v minulosti agresivně zlevňoval čtečky elektronických knih.
Základní verze iPadu stojí 499 dolarů. Novinka od Amazonu má sedmipalcový displej proti desetipalcovému u iPadu. Je tak lehčí, jeho hmotnost mírně přesahuje 400 gramů proti asi 600 gramům u konkurence. Stejně jako iPad bude mít Kindle Fire dvoujádrový procesor. K internetu se připojuje pouze pomocí wi-fi sítí, zatímco některé verze iPadu mají i mobilní připojení. Zařízení na rozdíl od iPadu nemá kameru či mikrofon.
Uživatelé na něm budou moci spouštět aplikace, jejichž nabídka je zatím výrazně nižší než u Applu, sledovat filmy, poslouchat hudbu či si číst knihy a časopisy. Ukládat si je budou moci na disk o velikosti osmi gigabytů, což je polovina toho, co nabízí základní verze iPadu. Amazon ale očekává, že uživatelé budou mít většinu dat v internetových úložištích, což je směr, kterým se po vydání nové verze operačního systému pro své tablety a telefony vydá i Apple. Operačním systémem nového tabletu je upravená verze Androidu od Googlu.
Novinky od Amazonu vedle sebe: Kindle Touch, Kindle a Kindle Fire | Novinky od Amazonu vedle sebe: Kindle Touch, Kindle a Kindle Fire
Poptávka po tabletech v posledních měsících výrazně roste. Apple, který kraluje trhu s nimi, za dosavadních 15 měsíců od uvedení iPadu prodal 29 milionů těchto zařízení. Jeho úspěch se nikomu z konkurentů nepodařilo zopakovat. Například výrobce telefonů BlackBerry, kanadská společnost Research in Motion, za tři měsíce našel zákazníky jen pro 200 tisíc svých tabletů PlayBook. To je množství, které Apple prodá za tři dny.
Amazon by ale podle analytiků mohl mít šanci, zejména díky popularitě Kindlu a tomu, že firma má stejně jako Apple službu pro prodej digitální hudby a filmů.
Firma na dnešní tiskové konferenci nezmínila dostupnost svého nového tabletu v Evropě, kam nyní dodává svou čtečku Kindle oblíbenou i v Česku. Oznámila ale, že od 21. listopadu bude prodávat dotekovou verzi této čtečky, která pro zobrazování textu používá černobílou technologii e-ink. Cena novinky bude 99 dolarů za verzi, která zobrazuje reklamy, a 139 dolarů za verzi bez reklam. Verze s 3G připojením k mobilním sítím pak bude stát 149, respektive 189 dolarů. Amazon zároveň ukázal i nejlevnější variantu čtečky za 79 dolarů ve verzi s reklamami a na 109 dolarů ve verzi bez nich. Dosud stála 114 dolarů, respektive 139 dolarů. Verze s reklamami se prodává jenom ve Spojených státech.