Babišova Mafra chce koupit Slevomat

Andrej Babiš

Andrej Babiš Zdroj: Anna Vackova/E15

Největší domácí slevový portál Slevomat.cz získal mocného nápadníka. Zájem o jeho akvizici má podle informací deníku E15 mediální skupina Mafra Andreje Babiše. Účetní tržby Slevomatu se pohybují ve stovkách milionů korun. Firma vlastněná skupinami Miton, Enern a Tomášem Čuprem už navíc pracuje se ziskovou marží kolem deseti procent a splatila počáteční investice.

„Jméno Slevomat se teď v akvizičním týmu Mafry hodně skloňuje,“ uvedl jeden ze zdrojů, který si nepřál být jmenován. Babišova skupina ani Slevomat zatím karty neodkryli. „Společnost Mafra průběžně sonduje internetový Slevomat trh a hledá akviziční příležitosti. O akvizici společnosti Slevomat ale v současné době nevede žádná jednání,“ sdělila mluvčí mediální firmy Silvie Škábová.

Rovněž Slevomat se brání tomu, že by aktuálně řešil prodej. „Zájemců o Slevomat bylo vždycky poměrně hodně, což zbytečně vytváří prostor pro spekulace, ale jeho prodej není aktuálně na pořadu dne,“ komentovala ředitelka společnosti Marie Chytilová.

Mafra je ve světě internetového obchodování hodně aktivní. Do její e-commerce části spadá šestnáct různých webů. Nedávno společnost koupila firmu AdInternet, která se specializuje na prodej nových domů a bytů přes internet.

Bohatá databáze

Pro Mafru je Slevomat kromě vlastního prodejního kanálu zajímavý také informacemi, které nashromáždil o klientech. Přes Slevomat už totiž nakoupilo kolem 1,2 milionu lidí. V databázi má údaje dokonce o 1,7 milionu uživatelů.

„Další konsolidace se na trhu slevových portálů dá očekávat, ale bude mít spíše podobu upevnění postavení těch několika nejsilnějších hráčů, kteří přečkali uplynulé čtyři roky, během nichž trh opustily bezmála tři čtvrtiny subjektů,“ komentoval dění na trhu Martin Kartner, specialista na fúze a akvizice z advokátní kanceláře CHSH Kališ & Partners.

Trh slevových portálů zprostředkujících prodej služeb a zboží za nízké ceny si letos připomíná pět let od svého startu. Na jeho začátku byl právě Slevomat. Už krátce po startu ujel daleko celému pelotonu. Na druhé místo se protlačil web Pepa.cz.