BMW řady 5 Touring: Kombi má ve standardu vzduchové odpružení

BMW řady 5 Touring

BMW řady 5 Touring Zdroj: Autorevue.cz

BMW řady 5 Touring
BMW řady 5 Touring
BMW řady 5 Touring
BMW řady 5 Touring
BMW řady 5 Touring
36
Fotogalerie

Po loňském odhalení sedanu řady 5 se generace G30 rozrůstá o modelovou variantu Touring.

Designem kombi logicky navazuje na sportovně střižený sedan, který se nápadně podobá řadě sedm. Standardní výbavou jsou LED světla pro denní svícení a LED dálkové a potkávací světlomety. Adaptivní LED světlomety s variabilní distribucí světelného kuželu a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam se světelným dosahem až 500 metrů jsou součástí volitelné výbavy.

V interiéru se největších změn pochopitelně dočkal zavazadlový prostor. Ten má objem 570 litrů. Při elektrickém sklopení zadních sedadel až 1 700 litrů. Užitečná hmotnost činí až 730 kilogramů, což oproti sedanu představuje zvýšení až o 130 kilogramů. K tomu, aby takto zatížená "pětka" nedůstojně neležela na "břiše", je tu standardně vzduchové odpružení na zadní nápravě.

Rozvor náprav činí 2 975 mm, celková délka je 4 943 mm, šířka 1 868 mm a výška 1 498 mm. Stejně jako sedan je i kombi postaveno na modulární platformě CLAR. Díky konstrukci využívající kombinace lehkých materiálů jako je hliník, pevnostní ocel a hořčík, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti proti předchůdci při zvýšení pevnosti karoserie a torzní tuhosti.

Připlatit si lze i za aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering a tradičně i M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Při uvedení na trh (v červenci 2017) budou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Dvoulitr 530i s výkonem 185 kW doplní druhý dvoulitrový čtyřválec, tentokrát vznětový 520d s výkonem 140 kW. Šestiválce jsou také dva. Zážehový 540i nabídne 250 kW a vznětový 530d 195 kW.

Zatímco benzinový šestiválec bude povinně spárován s pohonem všech kol xDrive, u dieselu bude za příplatek. Čtyřválce zatím čtyřkolku nedostanou, 520d nabídne ve standardu šestistupňový manuál, zatímco všechny ostatní verze budou disponovat pouze osmistupňovou automatickou převodovkou. Výběr pohonných jednotek a jejich kombinací se však postupně rozroste.

Stejně jako sedan nabídne kombi armádu bezpečnostních asistentů. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent (začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti), pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku. Propojená vozidla BMW upozorní na blížící se nebezpečí.

Pozadu nezůstane ani zábavní elektronika. Novinka nabídne například nejnovější generaci systému iDrive s 10,25palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Barevný head-up displej je zde ve své třetí generaci. Nabídne o 70 procent větší projekční plochou s plným rozlišením.

Kromě parkovacího asistentu je Touring k dispozici také s funkcí na dálku ovládaného parkování. Navíc řidiči mohou rovněž využít služby ParkNow, umožňující on-line rezervaci parkovacích míst a bezhotovostní platbu. Nová informační služba On-Street Parking Information pomáhá uživatelům najít parkovací místa v ulicích a to zobrazením pravděpodobnosti těch volných.