Depeche Mode i poosmé nadchli Prahu

Dave Gahan z Depeche Mode

Dave Gahan z Depeche Mode Zdroj: CTK

duk
Na konci 80. let byla jejich hudba někdy až hanlivě označovaná za syntezátorový pop pro teenagery. Čtvrtstoletí po jejich prvním koncertu v Praze, který se uskutečnil ještě před sametovou revolucí, ale Depeche Mode opět dokázali, že jejich precizní sugestivní mnohovrstevná hudba, zejména když Martin Gore do zvuku zapojí agresivní elektrickou kytaru, stále dokáže rozvášnit přes 30 tisíc lidí.

Tolik jich totiž včera - většina v tradičně černočerném oblečení - dorazilo na jejich v pořadí osmý český koncert, tentokrát v pražském Edenu. Kapela je tak jednou z nejčastěji vystupujících skupin z těch označovaných za první světovou ligu - a to se v únoru vrátí opět. Příznivci mají rádi Depeche Mode a kapela v čele s Gorem, Davem Gahanem a Andym Fletcherem mají rádi Prahu. Svým příznivcům, z nichž mnozí už dávno nejsou teenageři, se včera odvděčili dvouapůlhodinovou show, na níž nechyběly staré hity v čele s Personal Jesus a Enjoy the Silence, které s kapelou zpíval téměř celý stadion. Zhruba třetinu koncertu včetně úvodní a symbolicky nazvané písně Welcome To My World tvořily písně z nového letošního alba Delta Machine, jemuž je také turné věnováno. Nové písně se ale vedle těch starých neztratily a například Soothe My Soul patřila k vrcholům. Depeche ModeDepeche Mode | CTKDepeche Mode v Praze

K těm kromě závěrečného finále se přiřadil zejména akustický blok Martina Gorea, jenž zazpíval dvě písně. Po Higher Love mu pak stovky fanoušků za doprovodu tradiční narozeninové melodie popřály k jeho dvaapadesátým narozeninám, které připadly právě na den koncertu, když se nad jejich hlavami objevili cedulky s nápisem „Happy B-day, Martin“. Show Depeche Mode tak nechybělo snad nic. Od první chvíle dokázali zaujmout diváky i bez světelné aparatury, neboť koncert začal ještě před setměním, později si pomáhali světly a nápaditými projekcemi na velké plátno nad pódiem a dvě menší obrazovky vedle něj. Přídavková „vykopávka“ Just Can´t Get Enough pak stadion přetvořila do párty, na níž tancovali nejen lidé na ploše, ale i v téměř celých ochozech. Dá se předpokládat, že ani jejich další pražský, únorový koncert stranou zájmu nezůstane.