Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky | E15.cz

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Jiří Duchoň, Autorevue.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Ještě několik týdnů zbývá do otevření autosalonu v Ženevě a Fiat již nabídl první fotografie a informace ke své horké novince.

Značka Fiat pokračuje v rozšiřování nabídky variant své zdařilé „pětistovky“. Po třídveřových verzích kabriolet a hatchback (včetně ostrého provedení Abarth) nyní přichází novinka v podobě Fiatu 500L. Písmeno „L“ znamená, jak asi tušíte, „large“, tedy velký, a od svých dosavadních sourozenců se liší rozměrnější, pětidveřovou karoserií.

Ačkoli je tento vůz marketingově i stylisticky zařazen do řady 500, stojí na podlahové plošině většího modelu Fiat Punto. Fiat 500L má být 4 140 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 660 mm vysoký, takže bude o plných 594 mm delší, 153 mm širší a 175 mm vyšší než standardní hatchback Fiat 500.

Fiat 500 Autor: Autorevue.cz
Fiat 500L se v plné parádě představí na letošním autosalonu v Ženevě

Značka Fiat tvrdí, že Fiat 500L nabídne „interiér s prostorem MPV v kombinaci s pocitem malého SUV na silnici a kompaktními vnějšími rozměry a hospodárností segmentu B.“ Na trhu se tedy má usadit kamsi mezi Fiat Punto Evo a větší Fiat Bravo. Nový Fiat 500L nabídne sezení celkem pro pět cestujících, nicméně ještě během letošního roku by se mělo objevit prodloužené, sedmimístné provedení.

Fiat 500 Coupé Zagato Autor: Autorevue.cz
Fiat 500 Coupé Zagato: hold ušlechtilosti

Fiat 500 Coupé Zagato před půlstoletím Autor: Autorevue.cz
Fiat 500 Coupé Zagato před půlstoletím

Pod kapotou se ničeho převratného nedočkáme. O pohon se postará alternativně dvojice zážehových jednotek (dvouválec TwinAir a čtyřválec s objemem 1,4 l) a vznětový čtyřválec 1,3 MultiJet II. Fiat 500L má svým objemným interiérem v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry navázat na typ Multipla.

Fiat 600 Multipla (1955) / Fiat Multipla (1998) / Fiat Multipla (2004, facelift)

Pevně však věříme, že spíše na „šestistovku“ z přelomu padesátých a šedesátých let než na „ošklivé káčátko“ z konce let devadesátých. Fiat 500L bude vyráběn v srbské továrně Kragujevac a na našich silnicích se s prvními vozy setkáme v závěru letošního kalendářního roku.

Autor: Jiří Duchoň, Autorevue.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video