Fiat investuje 1,2 miliardy eur do luxusní značky Maserati

Maserati

Maserati Zdroj: profimedia.cz

Italský automobilový koncern Fiat investuje 1,2 miliardy eur (přes 30 miliard korun) do své luxusní značky Maserati. Jeho cílem je prudce zvýšit prodej této značky na 50 tisíc vozů v roce 2015 z loňských 6200 vozů. Uvedl to dnes šéf Maserati Harald Wester.

V prvních třech čtvrtletích letošního roku automobilka Maserati prodala zhruba 4700 vozů. V příštím roce by měl prodej výrazně podpořit nový model Quattroporte, jehož cena se bude pohybovat od 100 tisíc do 150 tisíc eur (2,5 až 3,8 milionu korun).

Automobilka předpokládá, že napřesrok prodá minimálně 13 tisíc vozů Quattroporte. „Je to zcela odlišný výrobek, který oslovuje mnohem širší základnu zákazníků,“ upozornil Wester.

Předchozí snahy Fiatu o posílení prodeje luxusních značek Maserati a Alfa Romeo přinesly zklamání. Firma však doufá, že tentokrát bude úspěšná díky přístupu k prodejní síti partnera Chrysler ve Spojených státech, napsala agentura Reuters.

Fiat ve třetím čtvrtletí více než zdvojnásobil čistý zisk na 286 milionů eur (přes sedm miliard korun) ze 112 milionů eur před rokem. Zisk byl podpořen dobrými výsledky americké divize Chrysler, které kompenzovaly rostoucí ztráty v Evropě. Fiat loni v americkém partnerovi Chrysler získal většinový podíl.