Golf Variant: německé auto s českým kufrem

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant Zdroj: Volkswagen

Není to v žádném případě útok v rámci koncernu na jinou nejmenovanou značku, je to normální konkurenční boj. Tak by se dalo stručně charakterizovat uvedení Volkswagenu Golf Variant na český trh.

České zastoupení VW představilo další koncernový kombík s tím, že chce pochopitelně (i) přetahovat zákazníky, kteří míří ke kombíku Škoda Octavia. Jak tento sestrovražedný boj dopadne, uvidíme až za čas. Česká pobočka VW počítá, že bude prodávat ročně přes 2000 Variantů a hodlá tak snížit 60procentní podíl Octavie Combi v segmentu kombíků. Je to reálné?

Cena akorát, základ hodně bohatý

Golf Variant má být dokonce jednou z nejdůležitějších zbraní v souboji o to, aby po sečtení ekonomických ukazatelů na konci tohoto roku mohl český Volkswagen říci, že rok 2013 byl tím nejúspěšnějším v jeho české historii. Co je na VW Golfu Variant tak přitažlivého?

Volkswagen Golf VariantVolkswagen Golf Variant | Volkswagen

Určitě nebude útočit na city a peněženky zákazníků jen „cenou od“. Ta zůstává, jak je u VW obvyklé, vždy výš, než u Seatu a Škody. Ale počáteční cena 378 900 Kč (s motorem 1.2 TSI a 85 k) není ani nízká, ale ani vysoká. Je tak akorát. A navíc, jak už jsme psali dříve, lépe vybavený Golf s karoserií kombi je cenově zajímavější než Octavia. Čím hodlá Variant ohromit, je velmi bohatá standardní bezpříplatková výbava ve třech výbavových stupních a šest výkonných a úsporných benzinových a dieselových motorů. V tomto ohledu si VW svou pozici ohlídal a Škoda s řadou příplatků mu konkurovat nemůže.

Fůra aktivní bezpečnosti

Téměř stejně velký zavazadelník, zajímavější ceník a v některých případech také lepší jízdní vlastnosti. Golf Variant bude pro Octavii Combi (ale i jiné konkurenty této kategorie) hodně těžkým soupeřem.

V základu najdete například multikolizní brzdu (auto po nárazu do překážky začne samo brzdit), rozpoznání únavy řidiče, kontrolu tlaku v pneumatikách, stabilizační systém, dvouzónovou klimatizaci, sedm airbagů, elektronickou ruční brzdu, dotykový displej, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektronickou brzdu a další prvky.

Za příplatek je dostatek dalších technických fines, některé z nich ale nejsou nijak drahé. Za necelých 3 a půl tisíce korun je třeba PreCrash systém, který v případě očekávané kolize napne bezpečnostní pásy, natlakuje brzdy, zavře střešní i boční okna. V dalších možnostech z oblasti bezpečnosti za příplatek je mj. adaptivní tempomat, nouzové brzdění City Break, Lane Assist pro jízdu v pruzích, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek.

Golf samozřejmě nemohl být ochuzen o variabilní podlahu zavazadelníku. Opěradla se sklápí jednoduše pomocí páček na bocích.

Zavazadlový prostor: plus 100 litrů

Kufr se svými 605 (o 100 litrů víc, než u předchozí verze) litry je o pouhých pět litrů menší než u Octavie, přesto podle slov zástupce českého VW není cílem Golfu Variant co největší zavazadlový prostor, ale vyvážené proporce celého auta. Prostor na zadních sedadlech je podle prvního krátkého seznámení minimálně dostatečný a kufr skrývá řadu vychytávek, které usnadní praktické užívání (opět stejně jako Octavia). Zaujme třeba „skládací“ podlaha, která ukrývá další odkládací místa a rezervu, lze ji snížit a zvětšit tak objem základního prostoru. Pokud potřebujete sklopit zadní sedadla a kufr prodloužit, stačí zatáhnout za páčky po obou stranách zavazadlového prostoru. Ostatně – Variant byl představen jako „auto s českým kufrem“.

Volkswagen Golf VariantVolkswagen Golf Variant | Volkswagen

Bohatší výbavy nabízejí konektivitu s internetem, volby jízdních profilů (5 variant – Normal, Comfort, Eco, Sport a Individual). Jednoduchá „zátka“ v hrdle nádrže zabrání i těm nejroztržitějším omylem načerpat jiné palivo, než jaký mají pod kapotou agregát.

Bohatší obrazové představení Golfu Variant najdete v AutoRevue.