Hotel v Bangkoku dává hostům místo klíčů chytré mobily

V novém hotelu s 296 pokoji v thajském Bangkoku někteří hosté nedostanou klíč ani kartu k otevření dveří. Místo toho jim recepční předá specializovaný chytrý telefon, který umí nejen odemknout zámek pokoje, ale také přepínat programy na televizi, nastavit klimatizaci nebo roztáhnout či zatáhnout závěsy, napsal list The Wall Street Journal.

Zatím tuto možnost hotel Aloft Sukhumvit 11 nabízí hostům ubytovaným v padesáti pokojích, jejichž vybavení umí ovládat aplikace v chytrém telefonu nazvaná Fingi. Ta je dílem stejnojmenné newyorské firmy, jejíž název vznikl hříčkou s anglickým slovem „finger“ - prst. Protože víc než prst na dotykové obrazovce chytrého telefonu hotelový host nepotřebuje, aby si užil pobyt v maximálním pohodlí.

„Technologie v hotelových pokojích se mění,“ řekl šéf firmy Fingi Eran Sherin, který ji založil v loňském roce. „Dřív bývala jejich centrem televize. Dneska má každý vlastní mobilní telefon.“

Krom ovládání zařízení v pokoji samozřejmě telefon poskytne uživateli místní telefonní číslo i možnost levného volání do zahraničí - zhruba šest korun za minutu do USA nebo Evropy, které se přičítají rovnou k hotelovému účtu. Plus přístup k mapám na Googlu nebo odletovým řádům letadel či čtyřiadvacetihodinové spojení s recepcí hotelu, která může poskytnout pomoc v ošemetných situacích.

Příplatek za tuto technologickou novinku je 15 dolarů (asi 280 korun) za noc. A Fingi plánuje přizpůsobit svou aplikaci tak, aby si ji mohl uživatel nahrát do vlastního telefonu. Pak by si mohl připravit hotelový pokoj podle svého přání třeba ještě před odletem z domova. Zatím společnost navázala spolupráci jen s hotelem Aloft v thajském Bangkoku, ale doufá, že tím to neskončí, dodal Sherin.