HTC představuje kameru pro „selfie“, má zastavit propad tržeb

HTC Re

HTC Re Zdroj: HTC

ČTK , bru
Tchajwanská firma HTC je známá výrobou chytrých telefonů. Nyní představila nový produkt z trochu jiné oblasti. Je jím vodotěsná kamera. Pro firmu je to strategická změna a doufá, že jí nový produkt pomůže zastavit tři roky trvající pokles tržeb.

Cena nové kamery a fotoaparátu v jednom, nazvané Re, je 199 dolarů (4300 korun). Zařízení ve tvaru tenké trubice, či podle některých inhalátoru na astma, lze připnout na batoh, namontovat na kolo či s ním fotit pod vodou do hloubky jednoho metru. Firma Re prezentuje jako zařízení ideální pro pořizování „selfie“. Díky jeho odolnosti a kompaktním rozměrům jej někteří také přirovnávají k outdoorové kameře GoPro.

Váha kamery je necelých 66 gramů. Má v sobě zabudovaný senzor, který automaticky zapne fotoaparát po jeho zvednutí, a pouze dvě ovládací tlačítka. Aplikace umožňuje bezdrátově propojit Re s chytrým telefonem a tabletem a přenášet záběry v přímém přenosu a zpětně je přehrávat. Je to první větší sázka firmy na jiný produkt než chytrý telefon od roku 2011, kdy představila tablet.

Představení kamery HTC Re

Podle objemu výroby byla HTC ještě v roce 2011 největším výrobcem chytrých telefonů a patřila mezi tři největší prodejce. Loni však vypadla z desítky největších značek chytrých telefonů podle počtu dodaných přístrojů na trh.

Tržby firmy klesají již 12 čtvrtletí za sebou. Minulý týden HTC oznámila, že díky snížení nákladů se ve třetím čtvrtletí vrátila k zisku, její příjmy se však snížily o 11 procent.

Šefka HTC Cher Wang z propadu firmy viní špatný marketing. Nedávno firmu opustil třetí ředitel propagace za poslední tvar roky roky poté, co nezabrala jeho kampaň s americkým hercem Robertem Downeym juniorem. Nyní hodlá firma peníze na marketing investovat jinak. „Nejdůležitější je, aby vás koncoví uživatelé milovali,“ řekla Wang pro deník Wall Street Journal. Právě fotoaparát by prý měl takové zákazníky přitáhnout.