Internetové obchody letos chtějí ukousnout větší podíl z trhu hobbymarketů

Kutilství, ilustrační foto

Kutilství, ilustrační foto Zdroj: Pixabay.com

E-shopy letos chtějí získat větší podíl na trhu hobbymarketů. Plánují využít toho, že řada velkých hobby řetězců svůj sortiment nebo jeho část přes internet stále ještě nenabízí. Právě prodeje zboží pro dům, bydlení a zahradu patří v internetových obchodech k těm nejrychleji rostoucím. Svůj e-shop letos spustil i řetězec Hornbach.

Internetový obchod Mall.cz očekává, že obrat zboží v kategorii hobby poroste na internetu v příštích letech až dvojnásobnou rychlostí než e-commerce jako celek. „Segment hobby má na internetu velký potenciál. Stále je zde ohromný prostor pro rozšiřování sortimentu o produkty, které se zatím on-line neprodávají. A oboru nahrává i nepřítomnost velkých kamenných hráčů,“ uvedla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.

„V Alze jsme s prodejem zboží v tomto segmentu začínali před dvěma lety. Meziroční nárůst prodejů je raketový, hovoříme o stovkách procent,“ dodala Šárka Jakoubková z Alza.cz

Obrat on-line prodejů zboží v kategorii Dům a zahrada loni vzrostl meziročně o více než pětinu, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz. „Jen v kategorii dům a zahrada se prodalo v prvním pololetí loňského roku na internetu přes 300 tisíc kusů zboží. To bylo dvakrát víc než za stejné období v kategorii IT a mobilů,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Národ kutilů

Češi již uskuteční desetinu všech nákupů na internetu právě v segmentu pro dům a zahradu. „O Češích se tvrdí, že jsou národ kutilů a zahrádkářů, a data z on-line prodejů tento trend jasně dokazují,“ dodal Braverman. Podle výsledků studie Incoma GfK DIY 2015 se ukazuje, že při rozhodování o koupi konkrétního výrobku z kategorie hobby se loni výrazně zvýšil význam kvality výrobku. „Hypotézou tedy může být, že zákazníci jsou optimističtější, mají zájem o kvalitnější a dražší zboží,“ tvrdí studie.

Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu činí v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců - OBI, Bauhaus, Baumax (Merkury Market), Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.

Hornbach už online je

Klasický e-shop letos spustil u části sortimentu Hornbach, společnost ale zatím spuštění on-line prodejů nechtěla komentovat. Na stránkách řetězce OBI si lze zboží pouze rezervovat a vyzvednout na prodejně. Bauhaus ani Globus Baumarkt svůj sortiment on-line dosud neprodávají.

První čtyři hobbymarkety Baumax se pod novým vlastníkem otevřou zákazníkům v sobotu 20. února. Půjde o prodejny v Ostravě - Mariánských Horách, Olomouci, Znojmě a ve Frýdku-Místku. Celkem 18 hobbymarketů Baumax v České republice loni převzala polská společnost Merkury Market.