IPO: Čínské Weibo prodalo jen 17 milionů akcií, přesto má důvod k radosti

Weibo je v Číně populární, tamní výrobce mobilních telefonů HTC mu na jednom ze svých přístrojů věnoval i vlastní hardwarové tlačítko

Weibo je v Číně populární, tamní výrobce mobilních telefonů HTC mu na jednom ze svých přístrojů věnoval i vlastní hardwarové tlačítko Zdroj: bfishadow, Flickr, CC BY 2.0

Úpis akcií čínské sociální sítě Weibo, která nabízí podobnou službu jako Twitter, na americkou technologickou burzu Nasdaq se nesetkal s tak vřelým přijetím, jaké Číňané od investorů očekávali. Firma prodala necelých sedmnáct milionů depozitních akcií (ADS) při ceně 17 dolarů za kus. Oceněna tak byla na 3,46 miliardy dolarů. Akcie během svého prvního dne na burze rychle posilují.

Celkový výnos se pohybuje na úrovni 285,6 milionu dolarů, což je hluboko pod dříve očekávanou půl miliardou. „Investoři zareagovali nižším zájmem o Weibo kvůli silně regulovanému čínskému mediálnímu trhu a hlavně kvůli zpomalujícímu růstu počtu zákazníků,“ uvedla agentura Reuters.

Za zmínku rovněž stojí, že oněch 17 dolarů za jednu ADS je nejnižší možná cena, za kterou šlo cenný papír získat. Cenové pásmo bylo stanoveno mezi 17 a 19 dolary.

I přes celkové nižší ocenění však mohou mít investoři i firma důvod k radosti. Zájem o vstup na americký trh mezi čínskými společnostmi v poslední době opět silně roste, o primární nabídku v USA má zájem rekordní počet firem, které chtějí co nejvíce vytěžit z růstu amerických trhů.

Zájem je však o akcie těchto firem i ze strany amerických investorů, kteří doufají, že vydělají na prudkém růstu internetového trhu v Číně. Navzdory prvotní slabé poptávce se tak na burze zatím daří i akciím Weibo. Dosud posílily až o 41 procent.

Příjmy Weiba loni stouply trojnásobně a dosáhly 188,3 milionu dolarů (přibližně 3,7 miliardy korun), čistá ztráta klesla na 38,1 milionu dolarů ze 102,5 milionu v předchozím roce. V březnu měla firma 143,8 milionu aktivních uživatelů.