Karel Gott si založil vlastní agenturu

Karel Gott

Karel Gott Zdroj: Repro Strategie

Nikdy není pozdě začít budovat znovu, řekla si ikona showbyznysu Karel Gott a v šestasedmdesáti letech si založil vlastní agenturu. Jmenuje se Karel Gott Agency. Rekordman mezi Českými a Zlatými slavíky je jejím jediným majitelem, na pozici jednatelů s ním ale figuruje manželka Ivana. Založení vlastní firmy tak podle všeho navazuje na jarní konec pětileté spolupráce s dosavadním managementem.

„Od momentu, kdy jsem začal dráhu profesionálního zpěváka, jsem snil o tom mít vlastní agenturu, ve které si budu sám určovat, co budu dělat, jak a kdy. Ale protože to v prvních třiceti letech mé kariéry nebylo možné, došlo k tomu konečně teď,“ řekl deníku E15 Gott. „Náplní naší nové společnosti bude řídit a koordinovat mé pracovní aktivity do dalších dlouhých let, kdy budu zpívat,“ dodal.

Poprvé si zpěvák podle svých slov částečně splnil sen o vlastní agentuře počátkem devadesátých let. S Františkem Janečkem založili agenturu GoJa, která jej zastupovala 17 let. „Částečně říkám proto, že jsem neměl tolik zkušeností s agendou jako kolega Janeček, ale cítil jsem se svobodně, ovšem i s pocitem spoluodpovědnosti,“ zavzpomínal zpěvák.

Sami za sebe
Bez zastupování agenturami a vydavatelstvími funguje asi nejspolehlivěji Jaromír Nohavica, který ke svému byznysu šikovně využívá i internetovou komunitu příznivců. Vlastní produkční společnost založil před lety i Daniel Landa či herec a režisér Jiří Mádl.

Do roku 1998 byl Gott i polovičním majitelem firmy. V roce 2010 se ale do té doby nerozlučná dvojice rozešla. Podle tehdejších zpráv bulvárního tisku proto, že Janeček trávil většinu času na svém ostrově v Dominikánské republice nebo v apartmánu na Floridě a organizování Gottových koncertů či vydávání alb se nevěnoval.

Také podle výročních zpráv se firmě pořádající i muzikály a další akce ke konci spolupráce nedařilo. Ještě v roce 2004 dosáhly tržby téměř 130 milionů korun při devíti milionech zisku. O pět let později, v posledním celém roce fungování dua Gott–Janeček, agentura utržila 51 milionů a ocitla se ve ztrátě dva a čtvrt milionu. Po konci GoJi byla Gottovou manažerkou Jaroslava Herzerů, která předtím působila 20 let jako jeho účetní.

Iva Milerová: Nejprodávanějším artiklem je Karel Gott