Kutilové se otřepali z recese: Hobby řetězcům se daří

Přece jen větší existenční jistota probouzí v lidech opět kutily a stavitele; tak si lze vysvětlit dobré výsledky německé maloobchodní společnosti Hornbach Holding, jejíž pololetní zisk z řetězce obchodů vzrostl meziročně o 13 procent. Příznivé výsledky hlásí i bobr v montérkách – tedy konkureční řetězec OBI vlastněný skupinou Tengelmann.

Zisk před zdaněním a splátkou úroků z úvěrů činí za firemní pololetí do konce srpna 157,8 milionu eur (3,9 miliardy Kč). Tržby společnosti vzrostly o 7,5 procenta na 1,78 miliardy eur. Na německém trhu se tržby obchodů fungujících nejméně jeden rok zvýšily o 7,1 procenta.

Daří se rovněž síti prodejen „pro dům a zahradu“ OBI. Prodejci připisují příznivý trend zvýšené aktivitě spotřebitelů, kterou motivují rostoucí mzdy a nízká nezaměstnanost.

Hornbach ve vlastnictví rodiny téhož jména, provozuje 134 prodejních středisek v devíti evropských zemích, z toho 92 v Německu. V České republice je nyní osm obchodů.

Řetězec pro kutily také velmi dbá na svou reklamu; reklamní spoty a tisková propagace mají vysokou úroveň, má je na starosti německá agentura Heimat.

Reklamy Hornbachu vynikají rukopisem a estetickým mistrovstvím